1393-10-05 13:03
3064
0
7770
در گفتگو با رزمنده رامیانی عملیات کربلای 4 مطرح شد؛

داستان یک پدر،یک پسر و یک عملیات / مبادا بازیچه شویم

رزمنده عملیات کربلای 4 دفاع مقدس گفت: نباید بازیچه سیاستهای غرب و شرق شویم و در هرزمانی با ترفندهای دشمنان مسیر و ذهن خود را منحرف نکنیم.

 به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، به بهانه سوم دی ماه  سالروز آغاز«عملیات کربلای 4 » در سال 65 به سراغ یکی از رزمندگان دفاع مقدس که در این عملیات نیز حضور داشت رفته و گفتگویی کوتاه در بیان خاطرات آن عملیات داشتیم.

موسی قاسمی رزمنده 8 سال دفاع مقدس از حضور خود در عملیات کربلای 4 را اینگونه آغاز می کند: سال 65 بود و 17 سال بیشتر نداشتم در گردان یا رسول یک هفته زودتر در منطقه عملیاتی در خرمشهر مستقر شدیم.

رزمنده ها شبهای در آستانه عملیات را با قرائت دعا و زیارت عاشورا سپری می کردند و شب عملیات لحظه وداع بسیار روحانی بود، هریک از آنها از یکدیگر حلالیت می طلبیدند و برای شهادت لحظه شماری می کردند.

اروند تنها مسیر عبور و انجام عملیات کربلای 4 راکه دو طرف آن آب، گل ، نیزار و باتلاق و همچنین هجوم وحشیانه گلوله و خمپاره های دشمن بود را بعد از گروه غواصهای خط شکن عبور کردیم که بسیاری از رزمنده ها شهید شدند و پیکر آنها به اروند سپرده شد.

وی از لحظه خداحافظی پدر از جنازه پسر می گوید: بعد از گذشت یک شب پرهیاهو، صبح بچه های رزمنده پدری پیر را از شهادت فرزند جوانش خبر دادند و پیکر شهید را نزد پدر آوردند، وی بدون هیچ چشمداشتی از پیکر فرزندش خداحافظی کرد و به ماموریت خود ادامه داد و پیکر شهید را به عقب بازگرداندند.

در جزیره ام الرصاص بعد از گذشت دو شبانه روز از انجام ماموریت با اصابت گلوله ای از ناحیه شکم مجروح شدم و برای معالجه به عقب برگشتم.

قاسمی می گوید: عملیات کربلای 4 مقدمه ای برای عملیات کربلای 5 بود. محاصره و سپس تصرف شهر بصره به عنوان هدف این عملیات بود.

این رزمنده گفت: در کربلای 4 رزمنده ها با تجهیزات و امکانات کم مقاومت زیادی کردند ولی به دلیل هوشیاری دشمن بسیاری از آنها شهید و اسیر شدند .

او از فرماندهان آن عملیات هادی بصیر فرمانده گردان و برادر وی شهید حاج حسین بصیر را معاون لشکر معرفی می کند.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه می گوید: کلاش، اسلحه سبک و قمقمه و همچنین جیره های غذایی خمیری به مقدار یک مشت دست برای رفع گرسنگی و تشنگی در مواقع ضروری از امکانات اولیه در عملیات بود.

او معقد است اطاعت مطلق از فرمانده و در عصر کنونی رهبری ، گذشت، ایثار و هدف واحد همان آزادی ایران از چنگال دشمنان از درسهای عبرت آموز در این عملیا ت بوده است.

مطیع ولی امر مسلمین و ادامه دهنده راه امام (ره) واهداف شهدا باشیم

وی در پایان به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه شما به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس و باتوجه به قرارگرفتن در آستانه سالگرد 9 دی چه توصیه ای برای عمل در شرایط کنونی و رفتار با عوامل و سران فتنه 88 دارید، گفت: مطیع رهبری و ولی امر مسلمین و ادامه دهنده راه و اهداف امام(ره) و شهدا باشیم چون آنها از خون خود گذشتند تا ما در آسایش زندگی کنیم.

بازیچه سیاستهای غرب و شرق نشویم

قاسمی می گوید : نباید بازیچه سیاستهای غرب و شرق شویم و در هرزمانی با ترفندهای دشمنان مسیر و ذهن خود را منحرف نکنیم.

با اعتقاد قوی هیچ وقت در امیال دنیوی از هدف اصلی خود منحرف نشویم

این رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمن به دنبال فرصت و خلاء دینی است و باید اعتقادات را قوی کنیم و به پیامهای رهبری گوش فرا دهیم و هیچ وقت در امیال دنیوی از هدف اصلی خود منحرف نشویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.