1393-09-17 03:58
2478
0
6923
گزارشی از افزایش قیمت نان؛

بی مهری نان با کارگران / سبقت از حقوق کارگری با سرعت بالا

اهالی رامیان معتقدند افزایش قیمت نان در نهمین ماه سال، تدبیری مناسب از سوی دولت نبود، چرا که نه اتفاقی در کیفیت نان رخ داده و نه این که افزایش دستمزدی برای شهروندان و مخصوصا قشر کارگر در کار بوده است.

 به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، وعده محمد باقر نوبخت مبنی بر افزایش سی درصدی قیمت نان، در بسیاری از شهرهای کشور و مخصوصا پایتخت، محقق شد اما خبرهای دریافتی از سطح شهرستان رامیان حاکی از آن است که در این شهر، نان همچنان با قیمت قبلی ارائه می شود و ابلاغیه جدیدی در این باره صادر نشده است .

در روز گذشته شنبه ۱۵ آذر ماه در دومین جلسه ساماندهی یارانه گندم و آرد گلستان که بعد از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت با موضوع تعیین نرخ جدید انواع نان برگزار شد. در این جلسه قیمت انواع نان در گلستان تعیین شده است و شب گذشته در اخبار صدا و سیمای گلستان بصورت رسمی پخش شد.

براساس این گزارش، بهای جدید نان در گلستان به شرح ذیل است :

نان بربری با وزن چانه ۴۷۰ گرم به قیمت ۵۰۰ تومان

نان لواش با وزن چانه ۱۸۰ گرم به قیمت ۲۰۰ تومان

نان تافتون با وزن چانه ۳۲۰ گرم به قیمت ۴۰۰ تومان

نان سنگک با وزن چانه ۵۵۰ گرم به قیمت ۷۰۰ تومان

شنیده ها حاکی از این است که قیمت نان هنوز به از سوی استانداری ابلاغ نشده است و هرگونه افزایش قیمت تخلف حساب می شود. در چنین شرایطی عده ای از خبازان نانهای خود را باقیمت جدید و عده ای هم با قیمت قبلی فروختند.

افزایش قیمت نان بدون تغییر در کیفیت نان بود

برخی از شهروندان در گفتگو با خبرنگارما با اشاره به افزایش قیمت نان در برخی از نانوایی ها می گویند: قیمت نان افزایش یافته ولی در کیفیت طبخ نان تغییری ایجاد نشده است.

عده ای دیگر هم معتقدند که با قیمت قبلی نان را خریداری کرده اند .

افزایش قیمت فشار بر قشر آسیب پذیر و کارگر 

عباس رجبلو فرهنگی بازنشسته و یکی از شهروندان رامیانی در خصوص افزایش قیمت نان گفت:این افزایش قیمت به قشر آسیب پذیر و کارگر جامعه فشار وارد می شود و برای سرمایه داران تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: در طی این افزایش قیمت، کیفیت طبخ نان نیز باید بهتر شود چون با این سیاست قیمت نان را افزایش می دهند  .

رجبلو افزود: حال با افزایش قیمت نان باید بطور متناوب بازرسی به نانوایی ها در خصوص میزان چانه ها، کیفیت و بهداشت  انجام شود .

قیمت نان بالا رفت ولی دستمزد کارگر افزایش پیدا نکرده است

نادعلی یازرلو کاسب رامیانی به خبرنگارما بیان کرد:کاش قیمت نان را افزایش نمی دادند، چون اکثریت جامعه را قشر کارگر و آسیب پذیر تشکیل می دهند .

وی افزود: قیمت نان بالا رفت ولی دستمزد کارگران افزایش پیدا نکرده است و یک کارگر باید از دیگر مخارج زندگی خود در رفع این مشکل کمک بگیرد که این خود مشکل دیگر را بوجود می آورد.

یکی از نانوایاین که مشغول طبخ نان لواش بود گف: تازمانیکه ابلاغ بر درب نانوایی نباشد به قیمت قبل نا به فروش می رسد و هنوز ابلاغی برای ما صادر نشده است.

وی با گلایه از کیفیت نامرغوب آرد گلایه و تصریح کرد: باید فکری به حال کیفیت نامرغوب آرد ها شود و این امر باعث بی کیفیتی در طبخ نان می شود.

سید اصغر حسینی معاون فرماندار شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار گل رامیان اظهار کرد: تازمانیکه موافقت استانداری با افزایش قیمت نان اعلام نشود قیمت نان همانند گذشته می باشد.

بر اساس این گزارش، اکثر مردم از افزایش قیمت نان ناراضی بودند ولی با گفتن اینکه چاره ای جز قبول این واقعیت را نداریم می گفتند که این افزایش قیمت باید در  کیفیت طبخ نان هم اثرگذار باشد.

همچنین مسئولین باید توجه بیشتری به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشند و قیمتها را بر اساس واقعیتهای جامعه افزایش دهند و نباید فراموش کرد که نان قوت غالب خانواده های کم در آمد و پرجمعیت می باشد لذا در افزایش قیمت نان باید تمام جوانب را سنجید و امیدواریم که با کیفیت واقعی نان روبرو شویم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.