1393-08-27 09:06
3003
0
5921
با حضور کتابداران شهرستان رامیان برگزار شد؛

تجدید میثاق با آرمان های"اشجع العلماء آیت الله شیخ جعفری رامیانی"+عکس

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب رئیس اداره کتابخانه های عمومی و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان جهت ادای احترام به مقام اشجع العلماء با برگزاری مراسم غبارروبی ، عطر افشانی بر تربت پاکش با آرمان های آن مرد بزرگ تجدید میثاق کردند.

 به گزارش گلستان ما به نقل ازگل رامیان،به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب وحید صادقلو رئیس اداره کتابخانه های عمومی ، طیبه رجنی دبیر انجمنهای کتابخانه های عمومی وسرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان جهت ادای احترام به مقام "اشجع العلماء آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی" با برگزاری مراسم غبارروبی ، عطر افشانی بر تربت پاکش با آرمان های آن مرد بزرگ تجدید میثاق کردند.

وحید صادقلو رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان در این مراسم گفت: آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی با شروع فتنه های اشرار در منطقه درس و مدرسه را رها ساخت و به صفوف مجاهدین پیوست و با اشرار و سارقین به مبارزه پرداخت بطوریکه در جنگی حیرت آور در پل ابریشم سبزوار گروه کثیری از زوار ثامن(ع) را که به اسارت در آمده بودند را نجات داد و بعد از این واقعه از سوی علمای نجف اشرف ملقب به "اشجع العلماء" مفتخر گردید.

وی بیان کرد : این عالم برجسته از مبارزان زمان مشروطه بوده و با داشتن شاگردان فراوان در حوزه علمیه رامیان،با نیروهای متجاوز روسیه نیز مبارزات فراوان نموده و به آنان اجازه تسلط بر رامیان را نمی دهند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان تصریح کرد: جهت زنده نگه داشتن یاد این عالم بزرگ کتابخانه عمومی رامیان بنام وی نامگذاری و مزین گردیده و درهفته کتاب امسال از تابلو کتابخانه آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی طی مراسمی پرده برداری خواهد شد.

ashja

گفتنی است، عالم کامل و مجاهد نستوه اشجع العلما آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی(ره) فرزند مجاهد شهید شیخ جعفر جعفری رامیانی در فواصل 1233 شمسی در رامیان پای به عرصه حیات گذاشت.
آیت الله جعفری رامیانی صاحب کرامت بودند در میدان نبرد تیرها به محض برخورد به پیکرش کارساز نمی گردیدند.
نبوغ جنگی و دید سیاسی او امروزه نیز بر سر زبانهاست بطوریکه یک جاسوس انگلیسی گفته بود : دولت انگلستان در شگفت است که او(آیت الله شیخ عبدالحسین جعفری رامیانی) چگونه یک تنه در مقابل تهاجمات اشرار در تمام استرآباد ایستاده است این در حالی است که ارتش ایران از عهده این کار بر نمی آید.
در پانصد سال اخیر بعد از ابوالقاسم میرفندرسکی در منطقه چون او کسی در عرصه دینی و سیاسی مطرح نبوده است ایشان بعد از عمری در مجاهده و تربیت طلاب علوم دینی در سال 1316 در رامیان درگذشتند و در جوار شهدای مشروطه در رامیان به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.