1393-08-25 19:25
2266
0
5865
فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان:

رواج فرهنگ کتاب خوانی از مهمترین سنگرهای دفاعی در برابر جنگ نرم است

فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان گفت: رواج فرهنگ کتاب خوانی از مهمترین سنگرهای دفاعی در برابر جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش گلستان ما به نقل ازگل رامیان، کتابداران کتابخانه عمومی شهرستان رامیان دردومین روز از هفته کتاب با فرماندار شهرستان رامیان دیدار و گفتگو کردند.

جواد صادقلو فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و نیز تسلیت ماه محرم به کتابداران با اشاره به سخن دکتر حسن نراقی جامعه شناس برجسته کشورمان اظهار داشت: ملتی که کتاب نمی خواند باید تمام تاریخ را تجریه کند.

وی بیان کرد: به گفته اکثر جامعه شناسان، اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل های دیگر منتقل کنند.

صادقلو افزود: کتابخانه های عمومی در صورت برخورداری از کتاب‌های مناسب و کتابداران متخصص و توجه به نیازهای مراجعان، می‌توانند عامل موثری در تشویق اقشار مختلف مردم به مطالعه شوند.

ketabbb

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان ضمن تبریک حس انتخاب شغل کتابداری به کتابداران عنوان کرد: برخی از مشاغل از جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی برخوردار است، کتابداری هم از آن دسته مشاغل هستند که به فرد تصدی کننده شغل کتابداری جایگاه و منزلت خاصی می بخشد .

فرماندار شهرستان رامیان گفت: کتابداران انتقال دهنده دانش بشری هستند و می توانند با برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگی بیگانه شد، و  فرهنگ خودی  را حفظ نمایند.

صادقلو بیان کرد: کتابخانه ها و رواج فرهنگ کتاب خوانی یکی از مهمترین سنگرهای دفاعی در برابر جنگ نرم  است که می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کند.

وی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب «این باید یک سیره و سنت در بین مردم ما بشود که کتاب بخوانند و به بچه هایشان یاد بدهند»، تصریح کرد: یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و اعضای کتابخانه‌ها، برگزاری برنامه‌های جنبی چون مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، شب شعر، نمایش فیلم، غنی کردن بخش مرجع کتابخانه‌های عمومی برای پاسخ گویی به پرسش‌های علمی مراجعان، توسعه و گسترش فضاهای مناسب مطالعه در کتابخانه‌ها، ایجاد و ارتباط و هماهنگی با مدارس برای بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌ها و حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی در مدارس و تشریح خدمات و فعالیت‌های کتابخانه از راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی توسط کتابداران و کتابخانه‌ها ست.

در پایان وحید صادقلو رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان ضمن تشکر از فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید ین شهرستان جهت همراهی و همکاری در پپشبرد برنامه های کتابخانه های شهرستان از قبیل برگزاری جلسات کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، پیگیری ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان و کتابخانه در شهر جدید تاتارعلیاء، بازسازی کتابخانه شیخ عبدالحسین جعفری و تجهیز کتابخانه های روستایی، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها ی شهری و روستایی به تشریح علملکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و خدمات کتابخانه های عمومی پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.