1393-08-24 15:34
2174
0
5814
فرماندار شهرستان رامیان:

نقش مهم نهادهای غیردولتی در ترویج فرهنگ مطالعه، انکار نشدنی است

فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان در بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: وضعیت موجود کتابخوانی شایسته شهرستان فرهنگی رامیان نیست و نیز نقش مهم نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی در ترویج فرهنگ مطالعه، انکار نشدنی است.

به گزارش گلستان ما ، جواد صادقلو فرماندار و رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار گل رامیان در خصوص برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان ماه آغاز می شود،اظهار داشت: متولیان امر باید با برنامه ریزی مناسب این ضرورت را به جامعه منتقل کنند و همچنین جلب توجه عمومی به ضرورت کتابخوانی امری بسیار مهم و از نیازهای جامعه است .

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست، دستگاه های اجرایی مختلف باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه که به نفع جامعه و کشور است تلاش کنند.نقش مهم نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی در ترویج فرهنگ مطالعه، انکار نشدنی است.

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان افزود: کتابخوانی از نیازهای ضروری هر جامعه ای است و همگان باید وظیفه خود بدانند که به ترویج این فرهنگ کمک کنند.

وضعیت موجود کتابخوانی شایسته شهرستان فرهنگی رامیان نیست

وی گفت: وضعیت موجود کتابخوانی شایسته شهرستان فرهنگی رامیان نیست،این بدان معنا نمی باشد که مجموعه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان ضعیف عمل کرده اند بلکه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نسبت به سایر ادارات کتابخانه های عمومی دیگر شهرستان های استان که از بضاعت و حمایت بهتری برخوردار بوده اند، بهتر عمل کرده است،

فرماندار شهرستان رامیان یادآور شد: شهرستان رامیان با 11 باب کتابخانه، 10باب نهادی و یک باب مشارکتی بیشترین کتابخانه های عمومی را در میان شهرستانهای استان دارد و از نظر سرانه فضا طبق سند مطالعه مفید گام های مهمی برداشته است و اینک اداره کل کتابخانه های عمومی باید توجه و اهتمام ویژه ای نسبت به این شهرستان داشته باشد. چرا که این شهرستان حداقل اشتیاق خود را در جهت کسب تولید و ترویج علم را به اثبات رسانیده است.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که شهرستان را از نظر شاخص های فرهنگی به یک وضعیت مطلوب و شایسته برسانیم و نیز با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با تاکید بر ضرورت ترویج نهضت مطالعه مفید برنامه های مختلفی را برای اجرا تدارک دیده است.

رسانه ها نقش موثر در ترویج فرهنگ مطالعه دارند

وی تصریح کرد: جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخوانی با همکاری دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی و همچنین حمایت رسانه ها از محورهای اجرای برنامه هاست.

وی ،استفاده از تریبون نماز جمعه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای شهر و روستا برای حضور در کتابخانه های عمومی و همچینن برگزاری جلسات با مسئولان از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان رامیان افزود:در برنامه های هفته کتاب سعی شده است که از همکاری و تعامل دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج و همچنین مراکز آموزش عالی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: لزوم توجه ویژه رسانه ها به ترویج فرهنگ مطالعه، رسانه ها یکی از مهم ترین عوامل در هدایت افکار عمومی به شمار می روند که باید از این ظرفیت مهم به منظور توسعه فرهنگ شهرستان استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.