1393-08-13 20:28
4692
2
5338
با حضور استاندار گلستان برگزار شد ؛

گزارش تصویری/ عزاداری باشکوه روز عاشورای رامیان

عزاداری باشکوه روز عاشورای رامیان با حضور استاندار ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان و جمعی از مسدولین شهرستانی و خیل عظیمی از عزاداران سالار شهیدان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، عزاداری باشکوه روز عاشورای رامیان با حضور صادقلو استاندار ، حجت الاسلام ولی نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ،صابری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و جمعی از مسدولین شهرستانی و خیل عظیمی از عزاداران سالار شهیدان برگزار شد.

مراسم روزعاشورای مردم رامیان قدمتی دیرینه دارد و دراین مراسم مردم عزادار در قالب هیئاتهای مذهبی و دسته جات عزاداری بصورت متمرکز  از میدان مرکزی این شهر به سمت میدان امام علی(ع) حرکت کرده و در این مکان به سینه زنی دایره ای متحد الشکل کمر به کمر می پردازند.

 در این مراسم  دسته جات عزاداری از شدت عشق به مولایشان و در اطاعت از ولی امرشان کفن های سفید و سبز و سیاه بر تن کرده و بصورت دسته های کمر به کمردر چند صف طولانی پشت سر حرکت می کنند و با نوحه خوانی و سینه زنی به عزاداری می پردازند .

حرکت نخل بر روی دوشهای عزاداران به یاد کجاوه و نخل حضرت زینب(س) و ذوالجناح به یاد زوالجناح امام حسین(ع) و علمها نماد علمدار دشت کربلا حضرت ابالفضل العباس(ع) در جلوی دسته ها ، با فریاد "روز عاشوراست امروز کربلا غوغاست امروز" حرکت می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اخمد

درود خدا برکسانی که عزای خسینی را با شکوه برگزار می کنند .ای کاش گرگان هم یک ادم وانسان بزرگی می داشت تا لاقل موقع محرم منش حسینی می داشتند .گرگان شده تیم پرستاره .ای کاش یک ستاره می داشتیم ولی برای ما خالص وپدر می بود .در این صورت حتما همایش شیرخوارگان حسینی درمصلی گرگان هم باعظمت تر از جاهای دیگر می شد

0
0
پاسخ
1393-08-14 01:59
ش

خدا قبول کندالتماس دعا

0
0
پاسخ
1393-08-14 06:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.