1396-11-12 19:59
1437
0
49864
برگی از تاریخ انقلاب در رامیان(4)؛

صلوات های فراموش نشدنی دوران طاغوت در رامیان + عکس

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ای توسط امام جماعت مسجد جعفری رامیان با جاری ساختن نام امام خمینی بر زبان همه جمعیت با تمام توانشان سه صلوات بسیار بلند می فرستادند به گونه ای که انگار سقف مسجد تکان می خورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، در سی و نهمین سال پیروزی انقلاب و آغاز چهلمین سال بهار انقلاب قرار داریم و به همین بهانه، این پایگاه خبری، خاطرات دوران قبل از پیروزی انقلاب و نقش مردم رامیان در این پیروزی را به واسطه "جعفر بای" فعال فرهنگی و محقق و آسیب شناس اجتماعی و یکی از فعالین دوران انقلاب منتشر می کند.

اگر چه  سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) علیه کاپیتولاسیون در پانزده خرداد ۴۲ جرقه اصلی انقلاب اسلامی محسوب میشود ولی مقابله رژیم منحوس ستم شاهی توانسته بود آتش انقلاب را کمی فرو بنشاند ولی نسل جدید امام راحل را آنگونه که انتظار میرفت نمی شناختند.

مقاله اتحاد ارتجاع سیاه و سرخ رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات شعله انقلاب را برافروخت و با واکنشی که حوزه های علمیه قم از خود نشان دادند و دژخیمان رژیم تعدادی را به شهادت رسانیدند.

با برگزاری چله شهدای قم در تبریز گروه دیگری به شهادت رسیدند و برگزاری چله شهدای تبریز در دیگر شهرستانها منجر به رسوایی حکومت پهلوی شد و ماه رمضان که رسید مجالس سخنرانی ها رونق فراوانی یافت.

در مسجد جعفری حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج آقای حسینی واعظ رامیانی امام جماعت و سخنران مسجد جعفری در شبهای ماه رمضان بودند. همه صحن مسجد مملو از جمیعت می شد و حاج آقا که با علاقه فراوانش به تبیین آموزه های قرآن، برای اینکه ماموران ساواک و ژاندارمری نتوانند حرفی بزنند موضوع سخنرانی هایش را تفسیر قرآن انتخاب کرده بود و مباحث را به مسایل فرهنگی و اجتماعی روز گره میزد و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ای نام امام خمینی را بر زبان جاری می ساخت  که همه جمعیت با تمام توانشان سه صلوات بسیار بلند می فرستادند به گونه ای که انگار سقف مسجد تکان می خورد.

بی شک بنده غریو صلواتی به این بلندی تاکنون در عمر خود نشینیدم. زیبایی این صلوات ها در تکرار هرشب آن بود، که همه جمیعت منتظر آن لحظه موعود بودند تا حاج آقا نام امام را ببرد و مردم هم همه انرژی خود را که ذخیره کرده بودند آزاد کنند و چنان صلوات بلندی بفرستند که بی نظیر و بی مانند باشد و خاطره خوشی را  رقم بزنند.

اگرچه ساواک توان تحمل اینگونه حرکتها را نداشت ولی مردم با شجاعت فوق العاده ای  در صحنه های انقلاب از خود رشادت نشان می دادند.

به هر حال برای ذکر فقط نام امام، ساواک و ژاندرمری به هراس افتاده بود و از حاج آقا می خواستند که چرا نام آیت لله را می بری و از او خواسته بودند دیگر اسم ایشان را نبرید  ولی حاج آقا هر شب پر شورتر از شب قبل نام امام را به مناسبتی بر زبان جاری می کرد و مردم هم با حرارت بیشتری صلوات های پر شوری را می فرستادند.

masjedjafaryram1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.