1396-04-16 11:57
1184
0
41134
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامیان:

کاهش 30 درصدی ازدواج در سه ماهه نخست سال 96/ محمد و فاطمه اسامی مورد علاقه رامیانی ها

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامیان گفت: در سه ماهه سال 96 تعداد 97 واقعه ازدواج ثبت شد که نسبت به سه ماهه سال 95 کاهش 30.2 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، عیسی رجب زاده رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامیان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در سه ماهه سال 96 تعداد 97 واقعه ازدواج ثبت شد که نسبت به سه ماهه سال 95 کاهش 30.2 درصدی را نشان می دهد.

رجب زاده اظهار کرد: واقعه ازدواج در سه دفترخانه شهرهای رامیان، دلند و خان ببین ثبت می شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین درسه ماه اول سال 96 هم 471 مورد ولادت ثبت شده که نسبت به سه ماهه سال قبل 2.6 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه سال 96 تعداد 126 مورد واقعه فوت ثبت شده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به سه ماهه سال قبل افزایش 22.3 درصدی را نشان می دهد.

اسامی مورد علاقه رامیانی ها

رجب زاده با اشاره به افزونی نام پسر در این شهرستان، گفت: محمد، علی، محمدطاها و امیرعلی سه نام برتر پسران در سه ماهه نخست سال 96 است.

وی، فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا و نازنین زهرا را نامهای برتر درسه ماهه 96 در شهرستان ذکر کرد.

رجب زاده عنوان کرد: این شهرستان فاقد دفترخانه طلاق بود که باپیگری های شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان و مسئول دفترازدواج شهر دلند و رامیان؛ دفتر طلاق شهر دلند و رامیان در تیرماه 96 شروع به کار کرد لذا از کلیه دستگاههای مرتبط شهرستانی در امرطلاق بالاخص دادگستری های شهر رامیان و خان ببین درخواست پیگیری و رصد وقایع طلاق است که ثبت وقایع طلاق به شهرستانهای همجوار آزادشهر و علی آباد ارجاع نشود بلکه در همین شهرستان ثبت شود تا دستگاههای مسئول بتوانند ریشه های این واقعه را علت یابی و رصد نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر تاریخ اعتبار کارتهای شناسایی ملی پایان یافته و کارت های شناسایی قبلی هم دیگر چاپ نمی شود و نیز در راستای سیاستهای دولت و برنامه های ششم دولت که کارت هوشمند ملی را به عنوان کلید دولت الکترونیک تعریف کرده لذا سازمان ثبت احوال موظف شده از سال 92 کارتهای هوشمند ملی را جایگزین کارت شناسایی ملی کرده وهمه ایرانیان بالای 15 سال به بالا باید این کارت هوشمند را دریافت نمایند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامیان گفت: از همه دستگاهها درخواست می شود همکاران و مردم را به دریافت این کارت دعوت کرده که پس از دریافت اکثر مردم این کارت مورد اعتبار دستگاهها خواهد بود.

وی بیان کرد: این اداره توانسته تاکنون با کمک اداره پست و و دفاتر پیشخوان خدمات دولت شهرهای رامیان و خان ببین تعداد 31 هزار و 659 فقره کارت هوشمند درخواست اخذ نماید که تعداد 30 هزار و 200 مورد کارتها چاپ شده و تعداد26 هزار و 17 مورد به مردم تحویل شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.