1395-12-27 04:52
1589
0
36666
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان:

آمادگی پارک جنگلی دلند و شیرآباد از مسافران نوروزی/27 هزار اصله نهال در شهرستان رامیان توزیع شد

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان از توزیع 27 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی و آمادگی پارکهای جنگلی دلند و شیرآباد برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، جلال عجم مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان در نشستی با خبرنگاران گفت: پارک جنگلی دلند با مساحت 600 هکتار در حوزه منابع طبیعی شهرستان با خدمات رایگان و پارک جنگلی شیرآباد با مساحت 170 هکتار در حوزه شهرداری خان ببین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه 27 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع شد، اظهار کرد: از این مقدار حدود 20 هزار و 500 اصله نهال جنگلی غیرمثمر و در قالب طرح مشارکتی 6 هزار و 500 اصله نهال مثمر از جمله سیب زرد، سیب سرخ، هلو سرخ آبی، آلبالو، گیلاس و گلابی بین روستاییان توزیع شده است.

18 مورد آتش سوزی سطحی

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان افزود: در سال جاری 18 مورد آتش سوزی سطحی در چهار هکتار از اراضی جنگلی شهرستان رامیان اتفاق افتاد .

وی عنوان کرد: حدود 200 کیلومتر از اراضی کشاورزی و زراعی شهرستان رامیان هم عرض با اراضی جنگلی است که این امر خطر سرایت حریق بر اثر آتش زدن باقی مانده های محصولات کشاورزی را نشان می دهد.

عجم، از کشاورزان و دامداران که با اطفای حریق به موقع و اقدامات امنیتی در جهت جلوگیری از سرایت آتش به جنگل را داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

ajamkhabar1

وی بیان کرد: با توجه به اعتبارات پیش بینی شده در سال 95 حدود 97 هکتار جنگل کاری های بالادست را واکاوی و سله کشی و حفاظت شده است.

عجم با اشاره به اینکه شهرستان رامیان حدود 35 هزار هکتار عرصه جنگلی از شفیع آباد فندرسک تا کافرقلعه رامیان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: از این تعداد آمار پنج هزار بصورت دست کاشت و 30 هزار هکتار جنگلهای طبیعی  است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی تخصصی فراگیر کشاورزی و منابع طبیعی آبادگران طبیعت رامیان زیر نظر منابع طبیعی با هدف انجام پروژه های توسعه فضای سبز و جنگل کاری و آبخیز داری راه اندازی شده است.

ajamkhabar2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.