1395-12-01 16:02
1804
0
35488
بررسی واقعه بندرگز؛

خروش مردم ولایتمدار و انقلابی بندرگز در لغو سخنرانی آقای مازنی، امری مقدس و لازم بود

با اندکی تفکر در سخنان گذشته آقای مازنی متوجه می شویم که خروش مردم بندرگز در لغو سخنرانی وی، امری مقدس و لازم بوده و از نشانه های انسان انقلابی است.

به گزارش تیتر آزاد، در پی لغو سخنرانی آقای احمد مازنی در بندرگز و بیانیه نمایندگان مجلس استان در محکوم کردن این عمل و بیانیه هایی در حمایت از این قضیه ، بر خود واجب دیدیم که به بررسی این واقعه بپردازیم.

با وجود دسیسه های دشمنان و شایعات تخریبی فراوان آنها علیه نظام و مسئولین پاک و دلسوز کشور و لزوم آگاه سازی مردم و پرداختن رسانه ها به اینگونه مباحث٬ متاسفانه دیده می شود که عده ای برای پیشبرد اهداف سیاسی خود٬ به جنجال آفرینی٬ حاشیه سازی و شایعه پراکنی می پردازند.

مدتی است در کشور عزیزمان، عده ای می خواهند با مظلوم نمایی و شایعه پراکنی، اهداف سیاسی خود را پیش ببرند . این افراد با تفکری غربی که می گوید، هدف وسیله را توجیح می کند، به این عمل ناشایست دست می زنند.

ادعای لغو سخنرانی و مظلوم نمایی یکی از این حربه های غیر اخلاقی است که باعث تشویش اذهان عمومی می شود و ذهن مردم را درگیر خود کرده و از مسائل اصلی نظام دور می کند و باعث بدبینی بین مردم و مردم به نظام می شود.

در چند روز اخیر، شاهد ادعایی مبنی بر برهم زدن یا لغو سخنرانی احمد مازنی در شهر بندرگز بودیم که با پرداختن رسانه ها به آن، واکنش نمایندگان استان گلستان را به همراه داشت.

۶ نماینده استان، در حالی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که از اصل موضوع بی خبر بوده و بدون بررسی موضوع، بیانیه ای صادر کردند.

به گفته مسئولین امر در بندرگز، احمد مازنی به بندرگز نرفته بود که مردم بخواهند سخنرانی وی را برهم بزنند. آقای مازنی در آن روز در نوکنده بوده است و با اطلاعات دریافتی مبنی بر اعتراض مردم نسبت به حضور وی به عنوان سخنران، به بندرگز نرفته بود.

اولین سوالی که ذهن همگان را به خود درگیر می کند این است، چرا مسئولین شهر با وجود مخالفت چند روزه مردمی نسبت دعوت آقای مازنی به عنوان سخنران ۲۲ بهمن، سخنران مراسم را عوض نکردند؟

سوال دوم که مهمتر از سوال اول است این است، چرا مسئولین شهر فردی را برای سخنرانی در ۲۲ بهمن دعوت کرده اند که از فتنه گران حمایت می کند و با ملت ایران در این قضیه همسویی ندارد؟

سوال سوم نیز این است، نمایندگان استان چرا وارد این قضیه شده اند؟

در بررسی موضوع ابتدا لازم است که حاشیه ساز بودن آقای مازنی را اثبات کنیم.

یکی از حاشیه های وی در در جشن هنرمندان پیشکسوت بوده است که گفته بود: روضه را از امام حسین(ع) و کنسرت را از امام حسن(ع) آموختیم.

اما مسئله مهمی که باعث شد تا مردم ولایتمدار و انقلابی بندرگز به مخالفت با حضور آقای مازنی به عنوان سخنران ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ بپردازند، حمایت وی از فتنه گران بوده است. احمد مازنی در قسمت پایانی نطق انتخاباتی خود در سال 94 اظهار کرده بود:

فیلم سخنرانی آقای مازنی در سخنرانی انتخاباتی وی در سال ۱۳۹۴

۱- من اولین حکم مدیریتی خود را از نماینده امام در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، شیخ اصلاحات آیت ا... کروبی دارم.

2- من شاگرد مکتب امام ، رهبری عزیز و دست پرورده شیخ اصلاحات هستم.

3- من در قبل از انقلاب و در سال ۵۷ به زندان وکیل آباد افتادم و به زندان رفتم تا زندانی سیاسی نداشته باشیم.

۴- من در زمان شاه به شکنجه گاه رفتم تا حبس و حصر غیرقاونی نداشته باشیم.

۵- قطار انقلاب به ۲۲ بهمن رسید و ملت پیروز شدند. قطار انقلاب به سوم خرداد رسید بسیجی واقعی همت و باکری بود.

هر انسان عاقلی این سخنرانی را گوش کند خواهد فهمید که وی از حامیان فتنه است . مردم بندرگز نیز این قضیه را می دانستند و نمی خواستند فردی که موضع گیری او نسبت به فتنه گران خلاف نظر رهبری و ملت است برای آنها سخنرانی کند.

اگر بخواهیم سخنان آقای مازنی را مورد بررسی قرار دهیم، از بند ۱ آن متوجه می شویم، با وجود بارز بودن گناه آقای کروبی در فتنه سال ۸۸ ، مازنی از گرفتن حکم مدیریت از کروبی افتخار می کند و این نشان از حمایت وی از فتنه گران و الخصوص سران فتنه دارد.

شاید عده ای بگویند که منظور وی کروبی قبل از فتنه می باشد و این که اشکالی ندارد، در جواب باید گفت: درست است در زمانی که وی از مهدی کروبی حکم مدیریت گرفته بود، آقای کروبی هنوز جز، سران فتنه نبوده است، اما این افتخار بعد از فتنه هدفی دیگر را در بر دارد.

در بند ۲ آقای مازنی با زیرکی خود را شاگرد امام و رهبری خطاب می کند و سپس خود را دست پرورده کروبی می نامد تا ضمن رساندن مقصود خود، فراری رو به جلو نیز داشته باشد.

او با زیرکی پیام خود را به همفکران خود می رساند ، در عین حال راه فرار سیاسی را برای خود باز می گذارد تا در صورت لزوم بگوید که من پیرو رهبری و امام هستم و از کروبی گذشته سخن گفته ام نه حال یا اینکه بگوید کروبی در سال ۸۸ قربانی شده است و او هم در مکتب امام و رهبری بوده است.

مازنی در بند ۳ با اشاره به زندانی بودنش در زمان شاه می گوید که نباید زندانی سیاسی داشته باشیم. این جمله بعد از ۲ جمله قبل، آزادی کروبی و موسوی و فتنه گران را مورد هدف قرار داده است.

در بند ۴ نیز، خود را اسیر در شکنجه گاه زمان شاه معرفی و به حبس و حصر غیر قانونی در حال اشاره می کند. این مطلب همان ادعای حامیان فتنه از حبس و حصر غیر قانونی کروبی و موسوی است.

در بند 5 به معرفی بسیجی واقعی می پردازد و به گونه ای بسیجیان امروز را زیر سوال می برد.

حال با اندکی تفکر در سخنان آقای مازنی متوجه می شویم که خروش مردم بندرگز در لغو سخنرانی وی، امری مقدس و لازم بوده و از نشانه های انسان انقلابی است.

اگر بخواهیم در رابطه با بیانیه ی ۶ نماینده گلستانی بررسی ای داشته باشیم، باید به نکات زیر توجه کنیم.

۱ - ۳ نفر از این ۶ نماینده اصلاح طلب بوده اند و بدون در نظر گرفتن سابقه شخص و فقط بخاطر هم حزب بودن از آقای مازنی حمایت کرده و لغو سخنرانی را محکوم کرده اند و خواستار پیگیری موضوع شده اند.

۲ – ۳ نفر دیگر از آنها اصولگرا بوده اند و این بینیه را امضاء کرده اند.

در خصوص بند ۱ باید گفت؛ متاسفانه در کشور ما احزاب بجای خدمت به مردم، بیشتر دنبال منافع حزبی خود هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

بارها دیده شده است که مصلحت نظام بخاطر منافع حزبی مسئولین به خطر افتاده است و مقام معظم رهبری مکرر در سخنرانی های خود به هر دو حزب تذکراتی داده است.

در مورد بند ۲ باید گفت که احتمالاتی وجود دارد. احتمال اول آنکه این نمایندگان به دلیل تمایل مردم حوزه انتخابی خود به اصولگرایان، خود را اصولگرا معرفی کرده اند در حالی که اصلاح طلب بوده یا شده اند.

احتمال دوم که بیشتر به عقلانیت نزدیک است این است، این نمایندگان برای گرفتن امتیاز از دولت اصلاح طلب، در مواردی با اصلاح طلبان همراهی می کنند. حال امکان دارد این امتیاز گرفتن بخاطر مسائل شخصی یا برای پیشرفت حوزه انتخابیه آنها باشد.

اگر صادق باشیم و خودمان را فریب ندهیم باید اذعان کنیم که نمایندگان مجلس برای گرفتن خدمت یا امتیازی برای منطقه انتخابی خود به لابی گری های سیاسی می پردازند و در این بین در مسائلی ورود می کنند که با نظر خود آنها نیز متفاوت است.

اگر دولتها از هر حزبی که هستند، وظایف خود درست انجام دهند و به همه ی نقاط کشور توجه یکسان داشته باشند و اولویتها را در نظر بگیرند، دیگر شاهد این تغییرات تاکتیکی از نمایندگان نقاط محروم نخواهیم بود.

البته این قضیه باعث نمی شود که اشتباه نمایندگان گلستان و موضع گیری آنها در برابر مردم بندرگز توجیح شود.

همگان می دانند که استان ما جزء نقاط محروم می باشد و تمام تلاش نمایندگان باید رفع محرومیت از استان باشد نه این بازی های سیاسی که سودی برای مردم استان ندارد.

در آخر به مسئولین استان پیشنهاد می کنیم بجای اینکه در برابر مردم بندرگز موضع بگیرند، با مسئولینی که به نظر مردم و سخنان رهبری بی توجه بوده اند و باعث آزرده خاطر شدن مردم انقلابی استان شده اند برخورد کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.