1395-11-17 18:58
1715
0
34803
از کنار سنگها براحتی نگذریم!

سنگهایی که اشتغالزایی می کنند + تصاویر

بانوی گوهرتراش از درآمد حاصله می گوید: اگر روزی 7 الی 8 ساعت پای کار بنشینم به طور میانگین 20 سنگ می تراشم و هر سنگ را به قیمت 2500 تا 3500 با واسطه به فروش می رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، رامیان به عنوان قطب صنعت تبدیلی گوهرتراشی در استان گلستان معرفی شد و از شهریور سال جاری با پذیرش هنرجو کارش را آغاز کرد.

بعد از گذشت دوره چهار ماهه، گوهرتراشی، یکی از غرفه های نمایشگاه توانمدیهای بانوان شهرستان رامیان است و به همین بهانه گفتگویی با مسئولین این غرفه ترتیب دادیم.

یکی از این بانوان می گوید: بعد از گذراندن دوره فشرده چهارماهه توانستیم با استفاده از این هنر و با تراشیدن سنگ درآمدزایی ایجاد کنیم.

به دلیل تازگی آغاز به کار گوهر تراشی در این استان و شهرستان رامیان و نداشتن بازار خوب، در ابتدای کار، سختی هایی وجود دارد و در حال حاضر این خلا ها را با واسطه جبران میکنیم.

علاقه در این کار شرط اساسی است لذا در غیراینصورت سختی کار باعث می شود که کار را ادامه ندهیم و باید نکات ایمنی را در حین کار حتما رعایت کرد.

goharr1

یکی دیگر از بانوان گوهرتراش به خبرنگار ما می گوید: با یک جواهرساز کار میکنم و هر سنگ را بسته به قیمتی که خریداری می کنم تا 20 هزار تومان هم تراشیده و فروخته ام.

در حال حاضر با واسطه سنگها را به فروش می رسانیم و اگر این بازاریابی بدون واسطه باشد بسیار باصرفه تر است.

این کار جذاب است و ازاینکه بعد از پایان تراشیدن، هنر دست خودت را مشاهده می کنی بسیار خوشحال کننده و لذت بخش است و پی به زیبایی خلقت خدا می بری چرا که با وجود سنگ هایی که اصلا زیبایی ندارند اینچنین سنگ های زیبا بوجود میاید.

بانوی دیگر گوهرتراش از درآمد حاصله می گوید: اگر روزی 7 الی 8 ساعت پای کار بنشینم به طور میانگین 20 سنگ می تراشم و این هم بستگی به نوع سنگ دارد که چه مقدار بازه زمانی را برای تراشیدن به خود اختصاص دهد.

تاکنون از ماهی 200 هزار تومان درآمد داشته ایم و تا یک میلیون تومان و بیشتر هم می رسد و این امر به میزان تعداد تراشیدن سنگ بستگی دارد و به همان میزان درآمدزایی بیشتر و کمتر می شود .

efnamabanvan10

سنگ های قبل از تراشیدن

goharefteta3

سنگ های تصاویر بالا بعد از تراشیدن

goharr4

goharr2

goharr3

gohar5

gohar6

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.