1395-11-11 10:01
1147
0
34464
مدیرکل اوقاف گلستان:

بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در گلستان برگزار می‎شود/ برگزاری همایش بزرگ حافظان قرآن در غرب و شرق گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در استان گلستان برگزار می‎شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‎الاسلام سیف‎الله سهرابی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، از برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در استان گلستان خبر داد.

وی گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیونی حافظان قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تربیت یک میلیون نفر از مطالبه معظم‎له را بر عهده گرفت تا با تلاش و برگزاری کلاس‎های حفظ قرآن کریم و فعالیت‎های متعدد بتواند مطالبه مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه برای چهارمین سال است که این برنامه اجرا می‎شود، تصریح کرد: آزمون حفظ قرآن به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می‎شود.

سهرابی با بیان اینکه آزمون شفاهی از یکم تا بیستم بهمن‎ماه جاری در حال برگزاری است، بیان کرد: محل برگزاری آزمون شفاهی در همان مکان برگزاری کلاس‎های حفظ قرآن کریم است که در استان گلستان در 170 مکان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه آزمون کتبی حفظ قرآن در سراسر کشور در یک روز مشخص برگزار خواهد شد، یادآور شد: آزمون کتبی در سراسر کشور از جمله استان گلستان در 28 بهمن‎ماه جاری رأس ساعت 9 صبح برگزار می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: آزمون کتبی حفظ قرآن در استان گلستان در 9 مکان اعم از امامزاده‎ها، مصلی‎ها و مساجد شهرستان‎های استان برگزار خواهد شد.

سهرابی از شرکت 11 رشته در آزمون حفظ قرآن خبر داد و خاطرنشان کرد: متقاضیان در رشته‎های مختلف حفظ اعم از حفظ جزء یک و 30، حفظ جز 30، حفظ جز یک و دو و 30، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نوجوان و جوانان نیز با 150، 300 و 120 موضوع در بخش حفظ موضوعی در این مسابقات شرکت می‎کنند.

*برگزاری همایش بزرگ حافظان قرآن در غرب و شرق گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری دو همایش بزرگ حافظان قرآن کریم در غرب و شرق استان گلستان خبر داد و تشریح کرد: همایش حافظان قرآن در غرب گلستان متشکل از شهرستان‎های گرگان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن است که در صبح 14 بهمن‎ماه جاری در دانشگاه فرهنگیان استان ویژه خواهران برگزار می‎شود.

سهرابی افزود: همایش بزرگ حافظان قرآن در شرق گلستان نیز متشکل از شهرستان‎های گنبد، علی‎آباد، آزادشهر، مینودشت، رامیان و کلاله در ظهر 14 بهمن‎ماه جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.