1395-03-08 15:03
1917
0
32705
گفتگو با جوان رامیانی:

نوغانداری صنعت اشتغالزا برای مردم رامیان/ جوانان بیکار این صنعت را دریابند + تصاویر

پرورش کرم ابریشم در فصلی انجام میشود که عمدتا روستاییان و کشاورزان بیکارند از زمان گشودن جعبه تخم نوغان تا جمع کردن پیله حداکثر 40 روز طول میکشد که فعالیت اصلی آن فقط 10 روز آخراست.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، عزیز و محسن وهساریان دو جوان رامیانی که شغل ثابتی ندارند و با توجه به پرورش نوغانداری در فصل بهار در این شهرستان، این فرصت را غنیمت شمردند.

محسن کوهساریان می گوید: از اهالی روستای دزدک هستیم و با توجه به پتانسیل این روستا برای پرورش کرم ابریشم از جمله داشتن حدود 500 اصله درخت توت و ظرفیت حداقل 20 جعبه کرم ابریشم، تصمیم گرفتیم فعالیت خود را در این روستا شروع کنیم.

وی می گوید: هرجعبه تخم نوغان بطورمتوسط 40 کیلو پیله تر میدهد که با احتساب کیلویی 25 هزار تومان تومان (به قیمت سال گذشته)، حداقل یک میلیون تومان و حداکثر یک میلیون و 500 هزار تومان درآمد خالص دارد.

کوهساریان ادامه می دهد: هرجعبه تخم نوغان فقط 8 هزارتومان خریداری شده است.

عزیز کوهساریان می گوید: جوانان باید ضمن شرکت درکلاسهایی که توسط جهادکشاورزی برگزارمیشود ازتجربیات پیشکسوتان در پرورش کرم ابریشم بهره بگیرند و با دقت کامل به این کاربپردازند.

وی می گوید: فقط مشکل اصلی در روستای دزدک خرابی جاده بعلت سیل و در جاهای دیگر کمبود درخت توت است.

وی م یگوید: نوغانداری فقط درفصل بهار انجام میشود و میتوان درصورت وجود تخم نوغان در منطقه، دومرحله متوالی کرم ابریشم، پرورش داد.

بر اساس این گزارش، اگر پیله ها را تبدیل به نخ ابریشم کرده وازآن پارچه های ابریشمی بافته شود ارزش افزوده چشمگیری نصیب پرورش دهندگان میشود.

این کار در فصلی انجام میشود که عمدتا روستاییان وکشاورزان بیکارند. اززمان گشودن جعبه تخم نوغان تا جمع کردن پیله حداکثر 40 روز طول میکشد که فعالیت اصلی آن فقط 10 روز آخراست. پس بیایید این صنعت پردرآمد واشتغالزا را دریابیم.

kermabrishamm1

kermabrishamm2

kermabrishamm3

kermabrishamm4

kermabrishamm5

kermabrishamm6

kermabrishamm7

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.