1395-02-15 10:48
1103
0
31493
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان خبرداد:

واکسیناسیون 100هزار دام علیه بیماری آبله و شاربون در رامیان

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان از واکسیناسیون 50 هزار دام سبک برعلیه آبله و 50 هزار برعلیه شاربون و حدود هزار راسدام سنگین علیه بیماری شاربون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، دکتر «محمد الهی» مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان در گفتگو با گل رامیان گفت: با توجه به لزوم واکسیناسیون دامهای اهلی مثل گاو، گوساله، گوسفند و بز علیه دو بیماری واگیردار مهم، دامپزشکی استان هرساله جدول زمانبندی و تعداد دام مورد واکسیناسیون شاربون و آبله را بر اساس جدول زمانبندی اعلام می کند.

وی اظهار کرد: شبکه های دامپزشکی از جمله رامیان نسبت به تهیه و تجهیز اکیپهای واکسیناسیون و اعزام آنها به مناطق روستایی- عشایری و سایر واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی درابتدای سال اقدام می کند تا بتواند نسبت به افزایش پوشش ایمنی دام ها علیه این دو بیماری اقدام عملی را به عمل آورد.

الهی افزود: در همین ارتباط دامپزشکی شهرستان رامیان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی سعی می نماید در سه ماهه نخست سال نسبت به واکسیناسیون حدود تقریبی 100 هزار راس گوسفند و بز و پنج هزار و 500 راس گاو و گوساله بر علیه بیماری شاربون و همچنین 100 هزار راس گوسفند و بز را بر علیه بیماری آبله مایه کوبی نماید.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان رامیان  بیان کرد: در همین ارتباط در طی یک ماهه  گذشته حدود 50  درصد از جمعیت دام سبک شهرستان به تعداد 50 هزار دام سبک برعلیه آبله و 50 هزار برعلیه شاربون در مناطق بخش 7 شهرستان گنبد و نیز روستاهای حاشیه جنگل و مابقی روستاهای شهرستان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این خدمات بصورت رایگان انجام می شود، گفت: تعداد دام سنگین مایه کوبی شده علیه شاربون حدود هزار راس است .

الهی تصریح کرد: بیماری شاربون ، فوق العاده خطرناک و واگیردار است و ظرف مدت خیلی کوتاهی حیوان را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه آبله، بیماری ویروسی فوق العاده واگیر که بیشتر دام های سبک و گوسفند و بز را درگیر می کند، خاطرنشان کرد: از علائم این بیماری، تب بالا، بی اشتهایی، مشکلات تنفسی، ریزش از چشم، بزاق، سرفه است و در نهایت منجر به بروز برجستگی هایی در سراسر بدن به ویژه در جاهایی که پشم کمتری دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.