1395-02-14 10:59
1244
0
31423
در جلسه کمیته برداشت محصولات پاییزه عنوان شد؛

اعلام قیمت تضمینی و محل خرید محصولات پاییزه در شهرستان رامیان

قیمت تضمینی و محل خرید محصولات پاییزه در جلسه کمیته برداشت محصولات گندم، جو و کلزا با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و مسئولین ادارات شهرستان رامیان اعلام شد .

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، «جواد صادقلو» فرماندار شهرستان رامیان گفت: با توجه به سطح زیر کشت محصولات گندم، جو و کلزا و اهمیت برداشت مناسب این محصول ضرورت تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصولات استراتژیک بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی با اشاره به قیمت های خرید تضمینی محصولات پاییزه اظهار کرد: قیمت تضمینی گندم 12 هزار و 705 ریال، جو 10 هزار و 28 ریال و کلزا 25 هزار و 300 ریال اعلام شده است .

صادقلو افزود:  محل های تعین شده خرید محصولات شامل کارخانه الماس، کارخانه ممتاز سعد آباد، شرکت تعاونی خان بیبن، رامیان ، تاتار، قره قاچ برای خرید گندم و شرکت تعاونی روستایی قره قاچ برای خرید کلزا و شرکت تعاونی خان بیبن برای خرید جو معرفی شد و لازم است مراکز خرید جهت آگاهی کشاورزان نسبت به نصب بنر اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان رامیان در ادامه، معاینه فنی کمباین ها و همکاری بین ادارات و اعضای کمیته برداشت در جهت خرید بموقع با کمترین زمان و تردد و امنیت بالا برای کشاورز را خواستار شدند.

وی خواستار تامین موارد ایمنی و ترافیکی در مراکز خرید محصولات از نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور شهرستان شد و به ضد عفونی کردن انبارهای مراکز خرید و انجام معاینه فنی کمباین ها تاکید کرد.

صادقلو ضمن تشکر از همکاری شهرداریها جهت بازگشایی جاده های بین مزارع در هنگام وقوع سیلاب، گفت: ماشین آلات شهرداریها  و دهیاریها و آتش نشانی در زمان برداشت محصولات آمادگی دشاته باشند.

در ادامه نیز «یداله رجبلو» مدیر جهادکشاروزی به ارائه گزارشی کامل از آمادگی این مدیریت جهت انجام هماهنگی ها و امورات مربوط به فصل برداشت محصولات پائیزه پرداخت.

در پایان مسئولین سایر ادارات از قبیل شرکت تعاونی ، اداره غله ، اداره منابع طبیعی و محیط زیست ، نیروی انتظامی و  راهور  تصمیمات و موارد تکمیلی همچون  استاندارد سازی  باسکول ها و ضدعفونی انبارها، مشخص کردن میزان افت محصولات ،آموزش نیرو ها در امر خرید، تهیه بودجه در جهت پرداخت وجه خرید، جلوگیری از خرید گندم خارجی در مراکز خرید و خروج گندم داخلی به سایر استان ها، معاینه فنی و توزیع مناسب سوخت ، امنیت در امر خرید و تردد ماشین های برداشت و حمل و ساعت کار مراکز خرید و غیره را  مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.