1394-02-14 19:19
2243
0
14222
پایان سه شبانه روز دعا و توسل با کوله باری از معنویت:

برگزاری مراسم پرفیض اعمال ام داوود در مسجد جامع رامیان + تصاویر

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) و در سومین روز از مراسم معنوی اعتکاف عصر امروز اعمال ام داوود ویژه پانزدهم رجب با حضور معتکفین خواهر در مسجد جامع رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما  به نقل از گل رامیان، سه شبانه روز دعا و توسل با کوله باری از معنویت به پایان می رسد و معتکفین با دلی مملو از معنویت و تقوا و کوله باری از خودشناسی مهیای ورود به زندگی نو شده اند.

اعتکاف فرصت ناب الهی است که هر سال خیل عظیمی از اقشار مختلف خصوصا جوانها را با دستهای خالی و چشمانی امیدوار گرداگرد معبود می نشاند.

این مراسم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع آغاز و دعای ویژه ام داوود توسط حجت الاسلام والمسلمین "احدی" مدرس حوزه علمیه سعدیه رامیان قرائت و تا نزدیک نماز مغرب و عشا به پایان رسید.

گفتنی است یکی از عبادتها و دعاهای معروف که در ماه رجب به انجام آن تأکید شده، اعمال ام‏ داوود است. در کتب حدیث نقل شده، جوانی در عراق که اهل معرفت بود به دست منصور دوانیقی به مدت طولانی در زندان او گرفتار شده بود که نامش داوود بود. مادرش تاب و توان خود را در فراق پسر از دست داده بود، روزی به خدمت امام صادق(ع) رفت و داستان را نقل کرد و از آن حضرت چاره‏ جویی نمود. حضرت فرمود: آیا می‏دانی این ماه، ماه رجب است و دعا در آن زود به اجابت می‏رسد آنچه را که می‏گویم دقیقاً انجام ده تا فرزندت از زندان رهایی یابد.

ابتدا سه روز، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم رجب را روزه ‏بدار و روز پانزدهم هنگام ظهر غسل کن و 8 رکعت نماز به جا بیاور. (کیفیت نماز در مفاتیح الجنان ذکر شده به آن مراجعه کنید). همین که نماز را خواند پس از مدّت کمی پسرش آزاد شد پس از آن ام داوود خدمت امام صادق(ع) رسید و پس از عرض سلام خبر رهایی پسرش را به او رساند. امام صادق(ع) فرمود: منصور دوانیقی در یکی از شب‏ها جدّم علی بن ابی طالب (ع) را در خواب دید که به او هشدار داد: هرچه زودتر فرزندم داوود را آزاد کن و گرنه تو را در آتش می ‏اندازم. منصور هنگامی که آتش را در مقابل خود دید دستور داد که داوود را آزاد کنند.

e2

e3

e4

e5

e6

e7

e8

e9

e10

e11

e12

e13

e14

e15

e16

e17

e18

e19

e20

e21

e22

e23

e24

e25

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.