1394-01-07 04:33
1879
0
12465
امام جمعه رامیان:

تجاوز عربستان به یمن مقدمه شورش در این کشور خواهد بود

امام جمعه رامیان تجاوز عربستان به یمن را کار اشتباهی دانست و گفت: القاعده ای ها و سعودی ها حمایت های تبلیغی، فکری ومالی این جنگ را برعهده دارند و در آینده ای نه چندان دور دود این آتش به چشم خودشان می رود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام والمسلمین «حسین طاهری» امام جمعه رامیان در خصوص تجاوز عربستان به یمن در گفتگوی اختصاصی با گل رامیان گفت: با توجه به اینکه مردم یمن انقلاب مهمی را جهت استقلال بر علیه حاکمیت خود تشکیل دادند غربی ها و خصوصا عربستان نمی تواند حاکمیت آن را قبول کنند و به رسمیت بشناسد.

وی اظهار کرد: یمن کشوری است مسلمان با فرقه های متفاوت از اهل سنت و شیعه  که در جنوب عربستان واقع شده است. همچنین  بخش عمده ای از آن را روسی ها تشکیل می دهند. از این رو عربستان آن را بخشی از مجموعه حاکمیت خود دانسته  و با دخالت در امور داخلی این کشور بویژه در  انتخابات ریاست جمهوری آن، سعی در نفوذ در حاکمیت این کشور را دارد.

امام جمعه رامیان افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک یمن و احاطه به آبهای جنوبی و ارتباط عربستان با آن آبها با ایجاد اختلافات مذهبی و فرقه ای و تخریب و انفجار، مانع رسیدن به پیروزی نهایی مردم این کشور می شود  از این رو  مردم شیعه و سنی این کشور باید همبستگی خود را در برابر این تجاوز حفظ نمایند.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: القاعده ای ها و سعودی ها حمایت های تبلیغی، فکری و مالی این جنگ را برعهده دارند و دست به هرکاری می زنند تا این انقلاب در راستای حاکمیت مستبدانه عربستان باشد.

وی با بیان اینکه عربستان کار اشتباهی انجام می دهد، خاطرنشان کرد: عربستان برای جلوگیری از این اختلافات گروههای افراطی همچون داعش وتکفیری ها را با حمایتهای مالی به عراق و سوریه سوق داده است ولی از آنجاییکه این گروهها پایبند به هیچ اصولی نیستند در آینده ای نه چندان دور دود این آتش به چشم خودشان می رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.