1393-11-20 16:58
5093
1
10250

جشنواره آیین ها، بازی ها و غذاهای بومی و محلی روستاهای رامیان + تصاویر

جشنواره آیینها، بازیها و غذاهای بومی و محلی روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامیان با حضور مسئولین شهرستانی در روستای قره قاچ برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان ، سید علی اصغر حسینی معاون فرماندار، فرمانده انتظامی، جانشین فرمانده بسیج سپاه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد و رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی مسئولین شهرستان رامیان، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی و جمع کثیری از روستائیان در این جشنواره حضور داشتند.

روستای قره قاچ یکی از روستاهای بزرگ شهرستان رامیان در مسیر جاده بین المللی در شرق استان گلستان واقع شده است که که به روستای گلچین اقوام این شهرستان معروف است .

این جشنواره با مشارکت میراث فرهنگی و گردشگری ، اداره فرهنگ وارشاد، اداره ورزش و جوانان، هیات بازی های بومی محلی شهرستان رامیان و شورای اسلامی توران فارس، دهیاری نارکلاته،اهالی روستاهای محمد آباد و همت آباد فندرسک وگروه فرهنگی هنری هامون برگزار شد.

اجرای بازیهای بومی و محلی، مسابقه پخت غذاهای محلی، اجرای برخی از آیینها و آداب و رسوم کهن اقوام قزلباش، سیستانی، بلوچ و ترکمن منطقه و ایستگاه سلامت از برنامه های دیدنی در این جشنواره بود.مسعود شهرکی دهیار قره قاچ، شناسایی پتانسیل های فرهنگی قومیت های شهرستان، ترویج آداب و فرهنگ و رسوم ازدواج بین اقوام، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های روستا جهت جذب گردشگر و افزایش اقتصاد خانواده ها، ایجاد افزایش وحدت و تقویت وشناساندن ظرفیت های روستای قره قاچ را از اهداف این برنامه ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با آموزش به مردم این روستا با رنگین کمان اقوام و فرهنگ های متفاوت می توانیم در جهت جذب گردشگر که در مسیر تردد مسافران و گردشگران است باعث رونق اقتصاد خانواده ها شد.

معاون فرماندار شهرستان رامیان ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) شکل گرفت و با عنایت پروردگار، همت، تلاش و از خود گذشتگی مردم غیور در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

وی امام خمینی (ره) را مرجع دینی و رهبری سیاسی و مذهبی و دارای جایگاه ویژه و پایگاه قوی مردمی دانست که با مدیریت قوی و اشرافیت در تمامی ابعاد توانست انقلاب را در آن شرایط سخت و دشوار، ترور شخصیتها و جنگ تحمیلی مدیریت کند و به سرمنزل مقصود برساند .

حسینی تصریح کرد : تفکر و مدیریت امام راحل (ره) امروزه در رهبری مقام معظم رهبری تبلور پیدا کرده که با هوشمندی بالا کشور و حتی جهان را مدیریت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه وظیفه با اتحاد و همدلی و پایبندی به آرمانهای امام(ره)، شهدا و انقلاب از فرامین رهبری اطاعت کنیم.

در پایان جشنواره از نفرات برتر در این جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

آفرين بر مسعود شهركی دهيار روستای قره دقاچ خداخيرت بده

0
0
پاسخ
1393-11-21 06:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.