1393-11-14 17:58
2302
0
9877
کارشناس انتظامی بندرترکمن:

اعتیاد و ماهواره مهمترین آسیب های اجتماعی بندرترکمن است

همزمان با دهه مبارک فجر همایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور مادران دانش آموز مدارس دخترانه بندرترکمن در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، در این همایش تبرایی کارشناس انتظامی شهرستان ترکمن با اشاره به اعتیاد،زلزله خاموش جوامع گفت: شناسایی افراد و گروههای پر خطر در جامعه و کنترل به موقع رفتار آنان نقش اساسی در کاهش رشد اعتیاد در جامعه دارد.

وی با اشاره به آگاه سازی والدین در مورد مضرات این جنگ بدون مرز افزود:بالا بودن سطح سواد جوامع و آگاهی بیشتر والدین از تاثیرات مواد مخدر سهم چشمگیری در کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه دارد.

تبرایی با بیان مهمترین عوامل اقتصادی،اجتماعی در گرایش به اعتیاد در بندرترکمن تصریح کرد:با توجه به آمار تکان دهنده اعتیاد در جامعه خانواده ها باید هوشیاری کامل در برخورد با رفتارهای پرخطر داشته باشند .

وی اذعان داشت:شیشه و کراک مهمترین مواد مخدر گریبانگیر در بندرترکمن است،لذا وظیفه آموزش و پرورش و خانواده ها با توجه به نقش آموزشی شان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار اشت.

این کارشناس با اشاره به اینکه در قلیان 600نوع ماده سمی وجود دارد که که هر پک آن 14 الی 15 نخ سیگار است ادامه داد:ارتقا سطح آموزش والدین به خصوص بهره گیری از کلاسهای مشاوره ای والدین و کنترل نامحسوس فرزندان از جمله اقداماتی است که کاهش سطح اعتیاد در جامعه می شود.

تبرایی خاطر نشان ساخت:بعد از اعتیاد دومین آسیب اجتماعی موجود در بندرترکمن ماهواره است که سبب گسست نهاد خانواده شده است لذا شناخت مضرات ماهواره در زندگی اجتماعی خطرات گریبانگر اجتماع را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.