1393-08-21 16:58
3006
0
5680
رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن خبر داد:

كشف 31قطعه پرنده وحشی و 22کیلو تاس ماهی قاچاق در بندرترکمن

31 قطعه پرنده وحشی و بیش از 22 کیلوگرم ماهی از خانواده تاس ماهیان در بازارچه ماهی فروشان بندرترکمن کشف و ضبط شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: در مأموریت مشترک روز سه شنبه مأموران پلیس امنیت عمومی و محیط زیست این شهرستان در بازارچه ماهی فروشان، از یک خودرو تاس ماهی و پرنده وحشی کشف و ضبط شد.

علی بیانی افزود: در این مأموریت، از متخلف دستگیر شده، 30 قطعه پرنده وحشی چنگر (پرلا)، یک قطعه مرغابی و نیز 22.600 کیلوگرم ماهی 'ازون برون' کشف و با تشکیل پرونده، متخلف به محاکم قضائی شهرستان معرفی شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای تلف شدن و شکار پرندگان کشف شده مبلغ 12 میلیون و 800 هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متخلف اخذ و به حساب محیط زیست واریز شد.

وی ادامه داد: در خصوص جریمه گونه باارزش تاس ماهیان کشف شده نیز، حسب کارشناسی کارشناسان شیلات، جرایم متعلقه از متخلف اخذ می شود.

به گفته بياني، قوانین حسب مورد برای متخلفینی با موضوع فوق، علاوه بر حبس های تعزیری، جرایمی نقدی را وضع و متخلفان را مجازات می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن يادآور شد: ماهیان ازون برون صید شده و پرنده های مکشوفه در این پرونده، در زیستگاه های آبی استان مازندران که هم مرز با بندرترکمن است صید شده و برای فروش و عرضه به بندرترکمن انتقال داده شده بود که با هوشیاری مأموران این شهرستان، این عمل ناکام ماند و متخلف دستگیر شد.

همزمان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های آبی استان های شمالی، تعدادی از افراد فرصت طلب و سودجو با سوء استفاده از تاریکی شب، مبادرت به ایجاد و برپا ساختن دام هوایی در زیستگاه پرندگان مهاجر کرده و اقدام به زنده گیری پرندگان وحشی می کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.