1397-01-14 17:58
1120
0
52186
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرترکمن:

1,480,000 هزار نفر از بندرترکمن دیدن کردند

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرترکمن گفت: در 12 روز گذشته از فروردین امسال یک میلیون و480 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، عرصه های طبیعی، بناها و جزیره آشوراده در حوزه این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، محمد نصیری خلیلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این مدت 68هزار مسافر حداقل به مدت یک شب در این شهرستان اقامت کردند.

به گفته وی؛ خانه های استیجاری، مدارس، کمپ ها و چادرهای مسافرتی، مهمانسراها، خوابگاه های دانشجویی و منازل روستایی میزبان این گردشگران بود.

به گزارش ایرنا بندرترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا، ساحل، جزیره آشوراده، آداب و رسوم و صنایع دستی قوم ترکمن یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گلستان محسوب می شود، صنایع دستی این شهرستان شامل قالی، قالیچه و پشتی ترکمنی، سوزن دوی، زیورآلات و نمدمالی است.

بندرترکمن حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنان از هموطنان ترکمن هستند.

از مناطق گردشگری و تاریخی بندرترکمن می توان به جزیره آشوراده در دل خزر، اسکله توریستی ساحلی، میدان سوارکاری، پادگان روسها، زیارتگاه بهاءالدین نفشبندی و آرامگاه آق امام اشاره کرد.

در این پیوند بازارچه ساحلی، دوشنبه بازار در داخل شهر، پادگان روسها در جزیره آشوراده، زیارتگاه بهاءالدین نقشبندی در 10کیلومتری شمال شرقی بندرترکمن و از همه مهمتر جزیره ایرانی آشوراده در فاصله 2 کیلومتری شهر و در آبهای خزر؛ این روزها میزبان گردشگران بسیاری بود.

آشوراده تنها جزیره مسکونی ایرانی دریای خزر است؛ این جزیره تا سال ها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند ،اما با وقوع سیل در سال 1372 این جزیره خالی از سکنه شد.

آشوراده درسال 1354 جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، درهمین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه بدلیل پناهگاه حیات وحش آن بوده که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.