1396-07-11 16:02
1107
0
44815
در راستای کاشت محصولات پاییزه:

کلاس های ترویجی کشاورزان در بندرترکمن آغاز شد

کلاسهای ترویجی کاشت محصولات پاییزه با حضور کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی بندرکمن در سیجوال برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ، همزمان با آغاز کاشت محصولات پاییزه کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی بندرترکمن کلاسهای ترویجی را در خصوص نحوه کاشت محصولات را در روستاهای بندرترکمن آغاز کرده اند.

علی صلبی مسول فنی جهاد کشاورزی بندرترکمن با اشاره به این مطلب افزود:این کلاسهای ترویجی در خصوص آماده سازی بستر بذر،تاریخ کاشت،تراکم بذر، ارقام مناسب کاشت محصولات پاییزه و همچنین زراعت چغندرقند می باشد.

وی در خصوص اهمیت برگزاری کلاسهای ترویجی برای کشاورزان تصریح کرد: نظر به اهمیت نقش ترویج و تحقیق در افزایش بهره وری و توسعه پایدار کشاورزی از یک طرف و کشاورزان به عنوان بهره برداران از سوی دیگر و هم چنین ایجاد زمینه برای ارتباط بیشتر عوامل تولیدی ، فعالیت های زیادی باید در این زمینه انجام شود.

صلبی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت آبی،کارشناسان ترویج نیز با تمرکز بیشتر نسبت به معرفی محصولات جایگزین اقدام می کنند تا روند تخلیه سفره های آب زیر زمینی کاهش داده شود لذا کشت محصولات جایگزین از جمله چغندر قند با توجه به بحث کمبود منابع آبی بهترین گزینه است.

مسول فنی جهاد کشاورزی بندرترکمن با اشاره به اولویت کشت چغندر قند در حال حاضر یادآور شد: تسهیلات مناسب و حمایت ویژه به کشاورزانی که اقدام به کشت چغندر قند می کنند در اولویت قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.