1396-06-27 09:57
1072
0
44204
رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن :

عاشورا عرصه كارشناسي است/ دين شناسان اين زمينه به مردم و جوانان خط بدهند

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن گفت: عرصه عاشورا عرصه كارشناسي است و اين دين شناسان هستند كه بايد در اين زمينه به مردم و جوانان خط بدهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، در آستانه محرم نشست ماهانه روحانیون بندرترکمن در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام جعفر کوهستانی با اشاره به دهه اول محرم اظهار داشت:دهه اول ماه محرم دهه امر به معروف است لذا در این ایام باید در کنار عزاداری و مرثیه‌سرایی شهدای قیام کربلا،توجه به اهداف امام حسین(ع) از این قیام و حرکت در راستای آنها باید در اولویت قرار گیرد. 

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بندرترکمن با اشاره به اینکه شورحسینی باید همراه با شعور باشد افزود: حماسه عاشورا تلفيقي از شور و شعور است لذا شور حسيني بايد همراه با شعور باشد. 

وی ادامه داد:متاسفانه دشمنان با سوء استفاده از شور حسینی درصدد بیراهه کشاندن آن هستند لذا عرصه عاشورا عرصه كارشناسي است و اين دين شناسان هستند كه بايد در اين زمينه به مردم و جوانان خط بدهند.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به اهمیت احیای نماز و اقامه نماز ظهر عاشور تصریح کرد: خروجی دهه محرم و آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) باید در صفوف به هم فشرده نماز ظهر عاشورا و نمازهای جماعت متجلی شود.

وی اذعان داشت: یکی از اهداف امام حسین( ع ) از قیام عاشورا احیاء نماز بود و ایشان حتی در میان کارزار جنگ نیز خواندن نماز جماعت را فراموش نکردند که این امر حاکی از اهمیت این واجب الهی است. 

مسول اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن با اشاره به بحث بصیرت افزایی و دشمن شناسی نیز خاطر نشان کرد:امروز باید با بصیرت و دشمن‌شناسی برای مقابله با ترفندهای دشمنان آماده بود چرا که با هرگونه سستی و غافل شدن در این حوزه خسارت‌های جبران ناپذیری را، با وجود ابزارهای نوین دشمن به‌ ویژه در حوزه اجتماعی متحمل خواهیم شد ، بنابراین دفاع تمام‌ قد فقط در سایه بصیرت و آگاهی میسر خواهد شد.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به حضور پرشور و حداکثری جوانان و نوجوانان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، تاکید کرد: فطرت پاک جوانان آمادگی پذیرش و دریافت حقایق را دارد که در صورت هدایت صحیح ، نتیجه و بهره بهتری را به همراه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.