1396-06-01 17:02
999
0
43077
فرماندار بندرترکمن:

ایران ام‌القری پناهگاه مهاجرین شده است/ حدود 4.5درصد جمعیت کشور ما را اتباع بیگانه تشکیل می دهند

فرماندار بندرترکمن گفت: برادران و خواهران افغانی از اوایل انقلاب به دلایل مختلف از جمله جنگ و ناامنی در افغانستان به ایران مهاجرت کرده اند و از آنجا که سیاست نظام جمهوری اسلامی حمایت از محرومین و مظلومین در طول تاریخ بوده و هست لذا کشور ایران به عنوان ام القرای پناهگاه مهاجرین شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ جلسه ستاد ساماندهی اتباع غیرمجاز شهرستان ترکمن با حضور دهرویه مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان، فیروزی فرماندار، رئیس دادگستری، بخشداران تابعه و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

 عبدالحکیم فیروزی فرماندار بندرترکمن ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر از الگوهای عملی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و هرجا عشق به ملت، خدمت بی منت به ملت، پاک بودن و ساده زیستی مطرح می شود نام این دو شهید در ذهن ها می آید.

وی در خصوص اتباع بیگانه گفت: برادران و خواهران افغانی از اوایل انقلاب به دلایل مختلف از جمله جنگ و ناامنی در افغانستان به ایران مهاجرت کرده اند و از آنجا که سیاست نظام جمهوری اسلامی حمایت از محرومین و مظلومین در طول تاریخ بوده و هست لذا کشور ایران به عنوان ام القرای پناهگاه مهاجرین شده است.

فیروزی هدف از تشکیل ستاد ساماندهی اتباع غیرمجاز در شهرستان را رصد و کنترل اتباع بیگانه دانست و گفت:  استان گلستان یکی از استان های کم حاشیه در این زمینه می باشد و در شهرستان ترکمن نیز از این حیث مشکلی وجود ندارد ولی با حساسیت ویژه با استفاده از همه ابزارها ادارات و دستگاههای شهرستان، دهیاری ها و شوراها، شهرداری و.. به رصد پرداخته و در صورت مشاهده آنها به ستاد شهرستان گزارش دهند.

 دهرویه مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان با اشاره به امنیت ایران اسلامی برای کشورهای مسلمان منطقه و همسایه ها گفت: حدود 4.5 درصد جمعیت کشور ما را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که این فرصتی برای کشور ماست که باید شناسایی و برنامه ریزی گردد تا به آسیب تبدیل نشوند.

وی اظهار داشت: وضعیت استان گلستان در حوزه اتباع خارجی در مقاسه با سایر استان ها مناسب است و بواسطه حضور اتباع محدودیت هایی ایجاد شده و تنها دو شهر گرگان و گنبد مجاز برای ورود اتباع بیگانه است.

دهرویه گفت: هدف اصلی ما در شهرستان ترکمن تثبیت شرایط موجود است و این امر نیاز به مراقبت دارد تا از آسیب های جدی پیشگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد از طریق رابطین، دهیاری ها، بسیح و .. اتباع رصد؛ شناسایی و در صورت مشاهده گزارش شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.