1396-03-07 07:26
2021
1
39562
در آخرین جمعه ماه شعبان؛

امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن معرفی شدند

در آستانه حلول ماه رمضان و در آخرین جمعه ماه شعبان در احکامی از سوی نماینده ولی فقیه در گلستان، امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن در غرب استان معرفی شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن ، در این احکام جداگانه آخوند قربان محمد اونق و حاج آخوند عبدالرحمن کر به عنوان امامان جمعه این شهرستان منصوب شده اند.

در این پیوند در حاشیه آئین نماز جمعه اهل سنت بندرترکمن در مسجد قبا؛ آخوند قربان محمّداونق به عنوان امام جمعه جدید این شهر معرفی شد.

 در این مراسم علاوه بر فرماندار شهرستان، جمعی از روحانیون اهل سنت و مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 آخوند قربان محمد اونق عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم‌دینی اهل‌سنت شمال کشور می باشد و 43 سال تدریس صرف، نحو و فقه در مدرسه جامعه اعظمیه بندرترکمن و جامعه‌الرسول گرگان از سوابق آموزشی وی است.

وی عضو ستاد استهلال مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز می باشد 

همچنین حاج آخوند عبدالرحمن کر که نماز جمعه اهل سنت بندرترکمن را اقامه می کند، سابقه جانشینی مرحوم  آخوند عابدی کر را در کارنامه داشته و شاگرد ارشد و مورد وثوق او محسوب می شود.

آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن پس از طی دوره ای بیماری و عارضه قلبی در بیمارستان های بندرترکمن، گرگان و تهران عصر شنبه 25 دی ماه 1395دعوت حق را لبیک گفت.

آخوند عابدی کُر بیش از سه دهه امامت جمعه اهل سنت بندرترکمن را برعهده داشت و طی این مدت در حوزه علمیه و نیز رادیو گرگان تفسیر قرآن داشت.

بیشتر ساکنان بندرترکمن در غرب استان گلستان را هموطنان ترکمن و اهل سنت تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

یعنی یرای شهرستان ترکمن همزمان دو امام جمعه معرفی شده است؟

0
0
پاسخ
1396-03-07 16:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.