1396-01-19 07:57
790
0
37521
امام جمعه بندرترکمن:

مسؤولانی که جوانان انقلابی را به افراطی‎گری متهم می‎کنند برخلاف فرامین رهبری گام برمی‎دارند

امام جمعه بندرترکمن گفت: متأسفانه گاهی اوقات مسؤولان برخی را به لقب افراطی‎گری متهم می‎کنند که با این کار موجب ناامیدی جوانان کشور می‎شوند و بر خلاف فرامین مقام معظم رهبری گام برمی‎دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بندرترکمن با اشاره به اعمال ماه رجب، اظهار کرد: یکی از اعمال ماه رجب روزه گرفتن است که پیامبر اکرم (ص) در بهارالانوار جلد 97 فرمودند در بهشت قصری است که به جز روزه‎داران ماه رجب کسی وارد آن نمی‎شود و یا در روایتی دیگر آمده است اگر کسی در روزهای پنج‎شنبه، جمعه و شنبه ماه‎های حرام که یکی از آنها ماه رجب است روزه بگیرد ثواب 900 سال عبادت را دارد.

 وی با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف، گفت: هر ساله جوانان با شور و نشاط بسیاری در مساجد جامع شهر و روستا برای مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند طوریکه در شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد و اصفهان به دلیل تقاضای زیاد مشکل ایجاد می‎شود.

 امام جمعه بندرترکمن ایام ماه رجب را بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مراسم معنوی اعتکاف با سه روز خلوت کردن با خداوند، بریدن از قصه‎های دنیا و مناجات است که معتکافان باید قدردان این سه روز باشند زیرا این سه روز تمرینی برای روزهای معمولی است تا با قصه‎ها و تعلقات دنیایی فاصله بگیرد و خود را خدایی کند.

 منصوری یکی از اعمال ماه رجب را استغفار کردن برشمرد و بیان کرد: استغفار از جمله اعمالی است که خداوند و ائمه (ع) به ما آموختند که در ماه رجب استغفار، ذکر صلوات، زیارت امام حسین (ع) و ... سفارش شده است.

*برگزاری کنسرت و برنامه‎های لهو و لعب هنر غیراسلامی است

وی با اشاره به 20 فروردین‎ماه روز هنر انقلاب اسلامی و ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، اذعان کرد: هنر یکی از ابزارهای جذب و تبلیغ است و در صورتی که در خدمت اسلام و انقلاب باشد جامعه را به سوی خداوند و ارزش‎ها سوق می‎دهد.

 امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: امروزه یکی از ابزارهای هنر فضای مجازی و صدا و سیما است که اگر در مسیر خداوند، انقلاب و اسلام باشد جامعه به سوی خداوند می‎رود و در صورتی که هنر در اختیار غیرمتدینین باشد جامعه را به سوی گمراهی می‎کشاند همانطور که مشاهده می‎کنید.

منصوری برگزاری کنسرت و برنامه‎‎های لهو و لعب را هنر غیراسلامی دانست و یادآور شد: همه باید شهید آوینی را الگوی خود قرار دهیم که با اتمام جنگ تحمیلی وقتی احساس کرد زحمات رزمندگان و شهدا در حال فراموشی است با ساخت برنامه «روایت فتح» مظلومیت و زحمات رزمندگان جبهه و جنگ را برای مردم به تصویر کشید طوریکه مقام معظم رهبری می‎فرمایند تماشای برنامه روایت فتح آرامش خاصی به انسان می‎دهد.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید به هنر اسلامی توجه شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی اوقات برخی برای جذب رأی هنر غیراسلامی را ترویج می‎دهند که این مسأله قطعاً به جامعه اسلامی آسیب وارد می‎کند.

* ممنوعیت صدور ویزا آلمان به ایرانیان تأسف‎آور است/ مردم و مسؤولان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با خانواده شهید صمدیان، مبنی بر اینکه جوانان قدر بدانند، کار کنند و خود را بسازند، این کشور به جوانان انقلابی، حزب الهی و مؤمن احتیاج دارد، آن کسانی که در تبلیغات و سخنان خود جوانان مؤمن، بسیجی و حزب‎اللهی را می‎کوبند، نمی‎فهمند چه کاری انجام می‎دهند در واقع به کشور و آینده کشور لطمه می‎زنند، افزود: معظم‎له در این دیدار و در جاهای مختلف مسأله حزب‎اللهی بودن، مومن و بسیجی بودن را مطرح می‎کنند.

وی ادامه داد: در واقع امروز مسؤولان جامعه باید به این ملاک‎‎ها و فاکتورهای مورد نظر مقام معظم رهبری توجه کنند و آگاه باشند در زمان خطر جوانان بسیجی و انقلابی هستند که جامعه را حفظ می‎کنند نه جوانان بی‎عار و بی‎توجه به ارزش‎ها.

منصوری متذکر شد: متأسفانه گاهی اوقات مسؤولان برخی را با لقب افراطی‎گری متهم می‎‎کنند که با این کار موجب ناامیدی جوانان کشور می‎شوند و در واقع با این اقدام بر خلاف فرامین مقام معظم رهبری گام برمی‎دارند.

 امام جمعه بندرترکمن با اشاره به نامگذاری شعار امسال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، تصریح کرد: متأسفانه با وجود نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری در ایام فروردین‎ماه بسیاری از کالاهای غیرضروری به کشور وارد شده است این در حالی است که مقام معظم رهبری به‎عنوان مرجع تقلید و رهبر  جامعه ورود کالاهایی که مشابه آن در کشور موجود است را حرام شرعی دانستند و مسؤولان باید به این مهم توجه کنند.

 وی با تأکید بر اینکه مردم و مسؤولان باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند، متذکر شد: در حالی که مرکبات برخی باغداران استان مازندران در انبارها مانده است و در جنوب کشور پرتقال تولید می‎شود چگونه مسؤولان پرتقال را از کشورهای دیگر وارد می‎کنند؟ آیا این کار حمایت از تولید داخلی و اشتغال است؟

 منصوری با اشاره به حکم دادگاه آلمان مبنی بر ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان، خاطرنشان کرد: ممنوعیت صدور ویزا به ایرانیان بسیار تأسف‎آور است. مگر قرار نبود با شعار دکتر روحانی احترام به پاسپورت ایرانی برگردد؟ حال چطور می‎شود پس از برجام در حالی که بسیاری از شرکت‎های آلمانی با ایران قرارداد بسته‎اند حال ورود ایرانی‎ها را به آلمان ممنوع می‎کنند؟ آیا برجام جز ضرر دستاورد دیگری برای ایران داشت؟ از این رو امیدوارم مسؤولان توجه بیشتری به عزت ایرانی داشته باشند.

امام جمعه بندرترکمن حمله آمریکا به پایگاه‎‎های نظامی سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدامات قطعاً برای حمایت از داعش است و این حمله اگرچه با شعار مبارزه با تروریست است اما در واقع هدف آمریکا حمایت از تروریست و تقویت داعش، النصره و گروه‎های دیگر است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.