1395-12-10 08:26
1552
0
35894
استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق بندرترکمن:

حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر است

استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق بندرترکمن اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر و عینیت تمام درس های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به حیات طیبه می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، حجت الاسلام علی موسوی خواه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) با اشاره به شخصیت این بانوی بزرگ اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع گردیده، بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر بفردی برای کمال و تعالی بشریت است.

وی افزود: گرچه حضرت فاطمه(س) باعمر کوتاه خود در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند اما در همین زمان کم از عمرآنچنان رفتار، گفتار، سکنات و اقوال نقل شده از ایشان غنی و پرمغز و درس آموز است که یک الگوی کامل و بسیار روشن و پرتلألؤ برای زندگی بشری است.

استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق بندرترکمن تصریح کرد: حضرت زهرا(س) تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر و عینیت تمام درس های مکتب متعالی اوست و از این جهت اسوه و الگویی کامل برای وصول به حیات طیبه می باشد.

موسوی خواه عنوان کرد: یکی از بزرگ ترین درس های عملی از حضرت زهرا(س) حضور فعّال در صحنه های اجتماعی سیاسی با حفظ عفّت و حجاب و ارزش های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی، جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان گردید.

این استاد فرهیخته اذعان داشت: شهادت حضرت فاطمه(س) اوج مظلومیت و حقانیت شیعه را نشان می‌دهد و تاریخ هیچ گاه حوادث بعد از رحلت پیامبر (ص) را فراموش نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وجود حضرت زهرا (س) در واقع امتداد راه و سیره پیامبر است لذا آیه " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة " حاکی از آن است که حضرت فاطمه (س) آیینه تمام نمای حقیقت و صفات عظیم پیامبر عظیم الشأن است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.