1395-04-10 13:46
1329
0
34378
کارشناس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان:

مواد مخدر یکی از ابزارهای جنگ پنهانی است/ مواد مخدر قشر بانوان را بیشتر از آقایان درگیر خود نموده است

کارشناس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: مواد مخدر از دید پلیس، یکی از ابزارهای جنگ پنهانی است که ابزارش مشخص نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، محمد شفیع کارشناس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در همایش پیشگیری از اعتیاد در بندرترکمن با اشاره به وارد کنندگان این ماده خانمانسوز به جامعه، افزود: دولتهای استعمارگر با سیاستهای خاص خود ضمن وارد کردن این ماده سمی به جامعه در صدد ضعیف کردن زیر ساختهای جامعه هستند چرا که با کوتاه شدن دست آنان از سرمایه های کشور رویکرد خویش را تغییر داده و با هدف قرار دادن نیروی محرکه جامعه و خراب کردن زیر ساختهای فرهنگی در صدد فروپاشی بنیادهای خانواده هستند.

وی تصریح کرد: کشور ما به دلیل اینکه مسیر خوبی برای وارد کردن مواد مخدر به جهان است همواره ضررهای زیادی را چه جانی و مالی متحمل شده لذا ما علاوه بر کشور خود به نوعی از کشورهای دیگر نیز محافظت می کنیم.

شفیع با اشاره اینکه یکی از بزرگترین معظلات در جامعه کشیده شدن افراد به مواد مخدر قلیان است ابراز داشت: با صنعتی شدن مواد مخدر آسیبهای این ماده سمی چند برابر شده است لذا بسیاری از افراد جامعه هنوز قلیان را به عنوان یکی از مواد جدی مخدر نمی دانند و به صورت معمولی آن را در لیست و سبد مواد تفریحی خود و حتی خانواده قرار داده اند که واقعا جای تاسف است.

این کارشناس انتظامی عنوان کرد: از زمان صفویه که تریاک وارد کشور شد این باور در بین مردم رسوخ پیدا کرده که تریاک مسکن درد است و با توجه به اینکه تریاک موارد مصرف گوناگون در جامعه خاصه بحث دارویی آن و موارد دیگر دارد این امر نباید به صورت امری عادی تلقی شود با وجود اینکه استفاده های مختلفی را می توان از آن کرد اما هر چیز باید سرجای خود استفاده شود.

وی با اشاره اینکه بحث اجتماعی کردن مواد مخدر را باید به کف جامعه بیاوریم بیان داشت: اگر هر کس وظیفه خود را در جامعه بداند و پلیس خود باشد مشکلات کمتر شده و پیامدهای سوء مواد مخدر در جامعه رو به زوال خواهد رفت.

شفیع خاطر نشان کرد: مواد مخدر قشر بانوان را بیشتر از آقایان درگیر خود نموده است که ناشی از نا آگاهی خانمها نسبت به این ماده افیونی است که آسیبهای فراوانی را درگیر خانواده و جامعه کرده است.

وی یادآور شد: برخورد مناسب با فرد معتاد و درگیر شده دام اعتیاد بسیار مهم است چرا که حرکت نادرست و طرد آنان از جامعه موجب نابودی بیشتر اجتماع خواهد شد.

اولویت آسیبهای اجتماعی امسال بایستی مواد مخدر باشد

فرماندار بندرترکمن در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با آسیبهای اجتماعی برگرفته از مواد مخدر اظهار داشت: اولویت آسیبهای اجتماعی امسال بایستی مواد مخدر باشد.

عبدالحکیم فیروزی با اشاره به آسیبهای مواد مخدر افزود: یکی از خطرناک ترین راههای فساد جامعه خاصه جوانان از بین بردن قوه و نیروی محرکه اجتماع مواد مخدر است که مافیای آن درآمد بسیار بالایی را از این راه به جیب خود وارد می کند.

وی تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر 97 درصد جمعیت آن پاک و تنها 3 درصد افراد درگیر این ماده ویران کننده در جامعه هستند که جامعه ما را با خطرات ناشی از آن روبرو ساخته است.

فرماندار بندرترکمن ابراز داشت: در سایه رهبری و پیگیری های دولت و نهادهای حکومتی تمام تلاش در این است که این ماده خانمانسوز در جامعه فراگیر نشود.

این مقام مسول عنوان کرد: نیروی انتظامی، مرزبانی و سایر ارگانهای دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر جان خود را فدا کردند تا بساط این ماده خانمانسوز را از جامعه برچینند اما این امر به تنهایی کافی نیست چرا که مردم نیز باید به موازات اقدامات دستگاههای دولتی در نابودی این ماده افیونی سهیم باشند.

وی با اشاره به هزینه های بالایی که مواد مخدر به جامعه وارد می کند بیان داشت: مواد مخدر هزینه های بسیار کلانی را به جامعه تحمیل می کند که رقم بالایی است لذا اگر این هزینه ها در جایی دیگر هزینه می شد بسیاری از مشکلات عمرانی و اقتصادی موجود در کشور برطرف می شد.

فیروزی ادامه داد: ما باید در کشور سیاست کاهش تقاضا را ایجاد کنیم لذا باید کاری کرد که تقاضایی در کشور برای این ماده خانمانسوز ایجاد نشود و این امر از طریق اطلاع رسانی و مبارزه فرهنگی با نمادهای منکر در جامعه محقق می شود.

وی با اشاره اینکه بزرگترین منکر مواد مخدر است خاطر نشان کرد: مواد مخدر با سست کردن بنیان خانواده موجب کاهش اعتماد به نفس و از بین توانمندی های انسان شده و زمینه را برای فروپاشی در خانواده ایجاد می کند.

فرماندار بندرترکمن یادآورشد: برای ریشه کنی این ماده سرطانی در جامعه همکاری تمام اقشار جامعه لازم است لذا جامعه نیز در نابودی و از بین بردن این بلای خانمانسوز باید در کنار دستگاههای حکومتی وارد عمل شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.