1393-10-20 10:01
1727
2
8626
انتقاد امام جمعه بندرگز از سخنان رییس جمهور در کنفرانس اقتصاد؛

منافع ملی ما زمینه ساز اصول و آرمان های ماست / رییس جمهور نباید مشکلات اقتصادی را مطرح کند، باید مشکلات را حل کند!

سید مصطفی محمدی گفت: شما که ادعا می کنید در دولت راستگویان پسرخاله و پسرعمه نداریم، برادر و برادرزاده و خواهرزاده ها و پسرعمه ها و پسرخاله های زیادی در دولت شماست که این سخنان غیر لازم جز حاشیه برای دولت شما چه دارد.

به گزارش گلستان ماف حجت الاسلام سید مصطفی محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: سخنان هفته گذشته رئیس جمهور در کنفرانس اقتصاد ایران موجب نگرانی همه دلسوزان نظام شده و مورد استقبال دشمنان نظام و محافل خارجی قرار گرفته و نقدهای زیادی را ما در رسانه ها شاهد بودیم . چرا باید رئیس جمهور ما سخنی بگوید که موجب خوشحالی کسانی بشود که دشمنی چند ده ساله با جمهوری اسلامی دارند؟!؟!

وی افزود: البته این یک قاعده شده است که وقتی دولت در مذاکرات هسته ای به بن بست رسیده باشد یا در تنش زدایی و اعتماد سازی ناکام مانده باشد یا در سیاست خارجی و یا در سیاست اقتصادی دچار چالش شده باشد حملاتش را برسر منتقدان دارد و یک حاشیه ای درست می کند که افراد و افکار عمومی جامعه متوجه ناکامی دولت در عرصه سیاست نشوند، هم منتقدان را به بازی بگیرد هم مردم متوجه نشوند که آنچه در جامعه در حال اتفاق است چیست.

در مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی بن بست جدیدی رخ داده است

ایشان اظهار داشت: این بارهم در مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی بن بست جدیدی رخ داده است ضمن تحریم های جدیدی که اتفاق افتاده است ،ضمن توطئه نفتی که امروز همه ما شاهد هستیم از ایران خواسته شد که بخش اعظم از مواد غنی شده و هسته ای ایران به روسیه انتقال پیدا کند تا اعتماد سازی بشود.

محمدی افزود: اما رئیس جمهور این بار منتقدین را افراد متوهمی خوانده که در تضاد آرمان ها و منافع ملی درک ندارند. گفتند:"افراد متوهمی هستند که هیچ توجهی به منافع ملی ندارند فقط به دنبال آرمان خواهی و پایبندی به اصول در دیپلماسی هستند"؛ این سخن رئیس جمهور است:"در میز مذاکرات بحث اصول ارزشها نیست اساس بحث سیاست خارجی منافع است نه اصول و ارزشها". اما این درست نیست چون حضرت آقا فرمودند: "مذاکرات هسته ای بهانه است آنها با اصول و آرمان های ما مشکل دارند".

خطیب جمعه بندرگز ادامه داد: آقای رئیس جمهور ما همچنان بر وحدت بین آرمان ها و منافع ملی تاکید داریم مگر آرمانها و اصول ما غیر از منافع ملی ماست؟ مگرمنافع ملی ما جدای از آرمان ها و اصول ماست ؟ ما هیچ فرقی بین اصول و آرمان ها و منافغ ملی نمی بینیم به همین جهت است که هم برای آرمان ها و اصول و ارزشها جان می دهیم هم جان مان را برسر منافع ملی می گذاریم.

سید مصطفی محمدی افزود: اگر در دفاع مقدس جوانان ما جان خود را فدا کردند هم برای اصول و آرمان های نظام بود هم برای خاک و میهن و نفت و منافع مان بود.اگر در دوران رضاخانی برای حجاب جان دادند بر سر اصول و آرمان جان دادند اگر برای ملی شدن نفت جان دادند برسر منافع ملی جان دادند، اگر امروز شهدای ما برای اسلام و نظام و جمهوری اسلامی جان می دهند برای اصول و ارزشها جان می دهند. اگر برای هسته ای جان فدا می کنیم برای منافع ملی شهید می دهیم چون منافع ملی ما برای پیشبرد آرمانهای ماست. منافع ملی ما زمینه ساز اصول و آرمان های ماست اگر غیر از این فکر کنیم اشتباه است.یعنی نمی توان منافع ملی را از اصول آرمان ها تفکیک کرد اصول و آرمان ما منافع ملی ماست ،منافع ملی ما جزء اصول و آرمان های ماست لذا برسر میز مذاکره هم داریم از اصول و ارزشها دفاع می کنیم هم برای منافع ملی.

این سخن غیرتخصصی است که بگویند: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست

اگر ما از مقاومت لبنان و سوریه و عراق و ملت مظلوم فلسطین حمایت کردیم این اصول ماست این آرمان ماست ،اما امروز ثابت شده است این اقدام اصولی و آرمانی ما منجر به تامین امنیت و ثبات کشور و به نفع منافع ملی ما بوده است و برای همین است که می خواهند حمایت از مقاومت را هم به مذاکره بکشانند لذا نباید مسئول امنیتی کشور که سالهای سال در شورای امنیت ملی مسئولیت داشته است از تضاد اصول و آرمان ها با منافع ملی سخن بگوید این سخن غیرتخصصی است که بگویند: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست. درست است سانتریفیوژ آرمان مردم نیست اما نتیجه آرمان خواهی مردم و مقاومت مردم در هسته ای است آنچه از پیشرفت هسته ای داریم همه آنها نتیجه آرمان خواهی ملت ایران و پایبندی مردم اصول است ما پیشرفت هسته ای و منافع ملی را جدای از آرمان خواهی نمی دانیم به همین دلیل برای دستیابی به آن خون دادیم و جان دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: امروز چرخیدن چند سانتریفیوژ را باید از منظر دیگری بررسی کرد این که آن نشان استقلال و مقاومت ملت ایران است که یکی از آرمان های اصلی ماست. و دلواپسی جریان مومن این است که با تعلیق اکثر تاسیسات هسته ای یکی از اصلی ترین آرمان ما یعنی استقلال ما در معرض خطر قرار گرفته است.

وی گفت: اگر یک روزی رژیم پهلوی امتیاز تنباکو را به پیر استعمار انگلیس داده و انگلیس می خواست ایران را غارت کند اما فتوای میرزای شیرازی حرمت تنباکو را به دنبال داشت که مردم قلیان ها را شکستند شاید بگوید مگر آرمان ما به ذغال و آتش ذغال و قلیان و دود تنباکو وصل است؟! بله آن روز استقلال ما به اجرای فتوای مرجعیت دینی بوده است و امروز آرمان ما تحقق خواسته های رهبری و خط قرمزهایی است که رهبری تعیین کرده است.

بوی عقب نشینی می آید

محمدی تصریح کرد: با این حرف ها امروز بوی عقب نشینی می شنویم ،امروز می گویند مسئله هسته ای آرمان و اصول ما نیست تا حساسیت ما نسبت به آن کم شود ،اما ما ده سال تمام ایستادگی کردیم نه 35سال ایستادگی کردیم درمقابل تحریم های اقتصادی تحمل کردیم دانشمندان هسته ای جان خودشان را فدا کردند آمریکا تمام توان خودش  را گذاشت تا ما را به زانو درآورد امروز گفتن این سخن که آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست چه معنی دارد؟

وی ادامه داد: اگر شما برسر میز مذاکره می نشینید برای چندتا سانتریفیوژ نیست برای استقلال کشور و آرمان های نظام و صیانت از ارزش ها چانه زنی می کنید! و این درست است سخن رئیس جمهور که آرمان ما به مغز ما و قلب ما و اراده ما وصل است و همین مغز ما و قلب ما و اندیشه ما و تفکر ما و اراده ما می گوید باید در مقابل زیاده خواهی ها و قلدری ها و بدمستی های جهان سلطه و آمریکا بایستیم که این خواست رهبری و ملت است.

رفراندوم در حیطه اختیارات رئیس جمهور نیست

خطیب جمعه بندرگز ادامه داد: چرا وقتی  آمریکا به توافق ژنو عمل نکرده و صدها تحریم برما بار کرده و این روزها تحریم جدیدی برما تحمیل کرده است چرا اقدام عملی و جواب دندان شکنی به آمریکا ندادید؟ چرا غنی سازی بیست درصد را از سر نگرفتید؟ تا جلوی گستاخی های غرب و آمریکا را بگیریم! که رهبری دیروز فرمودند"که هرچه درمقابل آمریکا عقب نشینی کنیم آنها گستاختر می شوند" امروز باید در مقابل آمریکا ایستادگی کرد. و عجیب تر اینکه رئیس جمهور گفتند مباحث هسته ای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را باید به رفراندوم و رای بگذاریم.

اولا: رفراندوم در حیطۀ اختیارات رئیس جمهور نیست ! بلکه رفراندوم در مسئله  اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اختیارات مجلس است آن هم با رای دوسوم نمایندگان مجلس انجام می گیرد و رفراندوم در تغییر قانون اساسی در حیطۀ و اختیارات رهبری است.

شما چه رفراندومی می خواهید بگذارید چه اختیاری دارید که می خواهید رفراندوم بگذارید؟قانون اساسی به شما اجازه نمی دهد.

آنچه امروز در اداره کشور به آن نیاز است رفراندوم و همه پرسی نیست بلکه به تدبیر عقلانی توانمندی اجرایی برنامه ریزی دقیق اجرای منویات رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز است مردم منتظر اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری هستند.اما هیچ قدمی برداشته نشده است.

 رهبری فرمودند : راه حل مشکل امروز کشور در داخل است استفاده از ظرفیت داخلی است نه نگاه به دست آمریکا و اجانب بیگانه .

محمدی اظهار داشت: امروز سئوال مردم این است که ما در دولت گذشته غنی سازی بیست درصد داشتیم! آب سنگین اراک داشتیم ! همه تاسیسات هسته ای فردو و اراک و اصفهان و جاهای دیگر فعال بود نفت هم 140دلار به فروش می رسید اما بعد از تعلیق چه چیزی عاید ما شد؟؟

بعد از تعلیق بسیاری از فعالیتهای هسته ای چه نفعی به حال ما شد؟

تحریم برداشته شد که نشد !

صدها تحریم علیه ایران بعد از توافق ژنو بر ما تحمیل شده !

دلار ارزان شد که نشد !

 نفت را هم به زیر 50دلار رساندند!

از نظر سیاست خارجی وضع ما بهتر شد که نشد !

 اعتماد جهان سلطه را جلب کردیم که نکردیم !

 این همه مشکل اقتصادی که داریم .

رئیس جمهور می خواست با کلید مذاکرات مشکلات اقتصادی را حل کند. اما کدام شعار رئیس جمهور عملی شده ؟ ! شما ببینید هیچ کدام از شعار رئیس جمهور در بحث اقتصادی مثل بهبود وضعیت اشتغال ،بهبود وضعیت تولید ،مهار تورم، کاهش واردات، کم کردن گرانی، بالا بردن قدرت خرید مردم ،کدامشان اجرایی شد ؟؟

رئیس جمهور نباید بیاد مشکلات اقتصادی را مطرح کند بلکه باید مشکلات اقتصادی را حل کند

امروز همان مشکلات را خود رئیس جمهور مطرح می کند . رئیس جمهور هم باید مشکلات را مطرح کند ،من امام جمعه هم باید مشکلات را مطرح کنم پس چه کسی بیاید حل کند!! رئیس جمهور نباید بیاد مشکلات اقتصادی را مطرح کند بلکه باید مشکلات اقتصادی را حل کند ،مگر کلید تدبیرشان شکسته است که نمی توانند وضعیت اقتصادی کشور را درست کنند.که هر روز جنجال و حاشیه سازی می کنند.که حتی رهبری معظم در روز 19 دی ماه فرمودند: دولتی ها حاشیه سازی نکنند. حرف های غیر لازم نزنند دودستگی به وجود نیاورند. تفرقه ایجاد نکنند. بحث تضاد منافع ملی و اصول و آرمان ها ،بحث همه پرسی و رفراندوم گذاشتن برخی از مسائل طعنه زدن به سپاه انقلاب اسلامی از بحث های غیر لازم و حاشیه سازی است که رهبری منع فرمودند.

سید مصطفی محمدی بیان داشت: امروز کسانی که موجب اقتدار نظام هستند امنیت ما تامین می کنند و مانع حرکت داعش به سوی ایران را گرفتند. همین پاسدارانی هستند که مانند تقوی ها هنوز خون آنها خشک نشده است اما مورد طعنه دولتی ها قرار می گیرند. نمی دانم چرا به سلمانها و ابوذرهای نظام بند کردند؟؟ بجای چسبیدن به یقه فتنه گران و طلحه ها و زبیرها به فرماندهان سپاه طعنه می زنند و انها را انحصارطلب می دانند و می گویند: سلمان ها ابوذرها در انحصار قدرت قرار بگیرند دچار فساد می شوند.

اما بدانید سلمان ها و ابوذر های واقعی نظام با قدرت فاسد نمی شوند بلکه جانشان را برای نظام و اسلام می دهند. شما به فکر طلحه ها و زبیرها باشید که آبروی نظام را به حراج گذاشتند و به فکر براندازی نظام بودند.شما که ادعا می کنید در دولت راستگویان پسرخاله و پسرعمه نداریم برادر و برادرزاده و خواهرزاده ها و پسرعمه ها و پسرخاله های زیادی در دولت شماست که این سخنان غیر لازم جزء حاشیه برای دولت شما چه دارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

سلام بچه های شهر من==یکی بود یکی نبود - تو شمال یه شهری بود - که بهش میگفتند گرگان ----اسم شهرش معروف بود - ولی خودش ویرانشهرداری داشت که بود صادقلو =جرمش این بود که خوب کار می کرد = باج نمی داد به اعضا شورا = صادقلو مرد عمل صادقلو یه تک سوار= صادقلو استخوان تو گلو شد واسه شون= حامیان صادقلو = چند نفر قسم خورده بودند = تا آخر باشن با اون اما اعضاء دیگه جا زدند = به قسم خود پشت پا زدند = گروه 5 نفره) = گرگانها پس زدند = بر سینه صادقلو دست رد زدند = چون یکی تب شهردار شدن را داره = فکر می کنه کلاتی می زاره = کلاتی مرد سیاست = نمی زاره شهردار بعد صاقلو س بشه = این سیاست فقط گول زنکه = بجه های شهر من گوش کنید به حرف من =ن کنید با خدمتگزار شهرمان بی حرمتی = انتخابات بعدی است رای ما با شما نیست = مگر شما قول ندادین با هم باشید = گفتن از من بود به خدا = گوش نکنید حالا = یه روز پشیمان میشید = باز می بینید شهردار قبلی اومده = خوب فکر بکنید مردم اذیت نکنید === بزارید که صادقلو کار کنه === آبروی شهر ما را بخره === دست رانت خوران را کوتاه بکنه......

0
0
پاسخ
1393-10-20 10:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.