1397-06-22 13:58
2882
0
56940
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز مطرح کرد؛

تخلفات افراد نزدیک به شهردار بندرگز در شهرداری/ زاویه‌گیری سیاسی شهردار با اعضای شورا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز به تخلفات افراد نزدیک به شهردار بندرگز در شهرداری اشاره کرد و گفت: عملکرد ضعیف شهردار در حوزه‌های مختلف باعث کلید خوردن طرح سوال از شهردار بندرگز شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، جعفر رضایی در اواخر اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی به عنوان شهردار بندرگز معرفی شد که تاکنون حدود 6 ماه از فعالیت وی در این سمت می‌گذرد.

اما اکنون پس از گذشت حدود 6 ماه، زمزمه‌های طرح سوال از شهردار بندرگز به گوش می‌رسد و براساس شواهد و مستندات موجود طرح سوال از شهردار به صورت جدی توسط سه عضو شورای اسلامی شهر بندرگز در حال پیگیری است.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در اوایل حضور جعفر رضایی به عنوان شهردار بندرگز، رضایت نسبی از عملکرد وی در شهرداری و در شهر وجود داشت.

اما سوال مطرح شده این است که چه اتفاقی در این مدت رخ داده که اعضای شورای اسلامی شهر بندرگز به صورت جدی به دنبال طرح سوال از شهردار بندرگز هستند حتی زمزمه‌های استیضاح وی نیز وجود دارد.

پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره جزئیات موضوع منتج به انجام مصاحبه تفصیلی با فاضل جهانشاهی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید

فارس: آقای جهانشاهی به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز بفرمائید چه اتفاقی باعث شد با وجود حمایت‌های همه جانبه شورای اسلامی شهر بندرگز از شهردار این شهر در ماه‌های اخیر طرح سوال از شهردار بندرگز کلید بخورد؟

جهانشاهی: آقای رضایی در دوران سرپرستی عملکرد بسیار خوبی داشت و تقریبا همه از وی رضایت داشتند اما در زمان رای‌گیری برای انتخاب شهردار بندرگز، من و دو عضو دیگر مرد شورا به وی رای دادیم و دو عضو خانم شورا با حضور وی در این سمت مخالف بودند که دلایل خاص خودشان را داشتند.

آقای رضایی حدود یک سال و دو ماه از دوره قبلی شورای اسلامی شهر بندرگز نیز شهردار این شهر بود و در زمانی که به وی رای دادم اعلام کردم که تنها خواسته و خط قرمز من کار و تلاش برای شهر است و در این راستا به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد و در هر زمانی هم باشد از اختیارات قانونی برای اصلاح امور استفاده خواهم کرد و تاکید من به شهردار این بود که وارد بازی‌های سیاسی نشود و برای مردم کار کند.

بعد از گرفتن رای اعتماد از اعضای شورا و قرارگیری در سمت شهردار بندرگز، در دو ماه نخست عملکرد خوبی را از شهردار شاهد بودیم و تقریبا همه از عملکرد وی رضایت داشتند اما در ادامه وضعیت به صورتی پیش رفت که باعث شد اعضای شورا تصمیم به اجرای طرح سوال از شهردار گرفتند.

فارس: شنیده شده کارگران شهرداری بندرگز چند ماه حقوق معوقه دارند، آیا این موضوع صحت دارد و در صورت تائید این موضوع آیا این امر نیز در اجرای طرح سوال از شهردار بندرگز تاثیرگذار بوده است؟

جهانشاهی: متاسفانه این ضعف عملکرد شهردار در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اداری و منابع انسانی به چشم می‌خورد و متاسفانه امروز سه ماه حقوق کارگران شهرداری بندرگز معوق شده است.

تا به امروز شهرداری بندرگز یک میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی به تامین اجتماعی دارد، یک میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی به دارایی دارد و در عمل کار عمرانی خاصی در بندرگز انجام نمی‌شود، در حوزه منابع انسانی به شدت ضعف داریم و بازدهی کارکنان شهرداری به شدت پایین آمده و درگیری‌های فیزیکی و لفظی بین کارکنان شهرداری دیده می‌شود و متاسفانه چینش‌های خوبی هم در شهرداری انجام نشده و در مجموع عملکرد شهرداری راضی کننده نیست.

یک سری مباحثی وجود دارد که ما به دستگاه‌های نظارتی انعکاس داده‌ایم و باید بررسی شود که آیا در این بخش‌ها تخلفی صورت گرفته است یا خیر.

متاسفانه آخرین اتفاق بسیار بدی که شهردار انجام داد دخالت علنی در امر انتخابات هیات رئیسه سال دوم شورای اسلامی شهر بندرگز بود.

در تمام شوراها، هیات رئیسه هر یک سال تغییر می‌کند و قرار نیست همیشه ترکیب هیات رئیسه به یک شکل باشد.

برای ما قطعیت حاصل شد که شهردار بندرگز وارد بازی‌های سیاسی و جناح‌گیری له یا علیه اعضای شورا شده و سیاسی‌بازی تنها چپ و راست نیست و این اقدامات نوعی بازی سیاسی است.

اینکه شما به عنوان شهردار در انتخابات هیت رئیسه شورا دخالت کنید و پیغام بدهید به اعضا که به این دو نفر رای دهید و به دیگری رای ندهید کار پسندیده‌ای نیست.

فارس: آیا این را هم قبول دارید که شورای اسلامی شهر بندرگز هم دچار نواقصی است و ارتباط نامناسب اعضا با خبرنگاران و رسانه‌ها و حتی نداشتن سخنگو در شورای اسلامی شهر بندرگز باعث شده شرایط در شورا و شهرداری آشفته باشد؟

جهانشاهی: شورای ما هم نقص دارد و ما هم می‌پذیریم و حتی اعتقاد دارم کارنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرگز در یک سال گذشته کارنامه ضعیفی بود و عملکردی نبود که مردم انتظارش را داشتند اما این اقدامات شهردار به هیچ عنوان پسندیده نیست و این حق برای اعضای شورا وجود دارد که طرح سوال از شهردار را اجرا کند.

متاسفانه شهردار هیچگونه هماهنگی با هیات رئیسه جدید ندارد و ساز مقابله و رودر رو قرار گرفتن با هیات رئیسه و این شورا را به صدا درآورده و متاسفانه توجه وی به شورا بسیار کم شده است.

متاسفانه باز هم باید اعلام کنم که دو عضو همراه با شهردار نیز از این شرایط سوءاستفاده کرده و اعلام کردند اگر در شهرداری کاری دارید فقط به ما مراجعه کنید و به شهردار اعلام کردند به هیچ یک از درخواست‌ها و پیگیری‌های اعضای دیگر پاسخ ندهید و نمونه مسائل مورد ادعا وجود دارد و حاضر هستیم در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و تمام اعضای شورا و شهردار این مسائل را اثبات کنیم.

این تقابل به ضرر شهر است و بعد از انتخابات هیات رئیسه در سال دوم با آنکه می‌دانستیم شهردار این مسیر را پیش گرفته اما برای رفع مشکلات و کدورت‌های احتمالی و سوءتفاهم‌ها و ایجاد وحدت بیشتر ما به دفتر شهردار رفتیم و به ایشان گفتیم که می‌خواهیم دست به دست هم دهیم و شهر را به سمت پیشرفت حرکت دهیم.

متاسفانه در آن جلسه هم ما حرف‌های درستی نشنیدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم عملکرد آقای جعفر رضایی عملکرد مناسبی نیست و مردم هم از شرایط فعلی رضایت ندارند و وظیفه دانستیم طرح سوال را آغاز کنیم.

فارس: با ذکر این موارد می‌توان گفت که این طرح سوال قدم محکم برای استیضاح شهردار بندرگز است؟

جهانشاهی: شاید ما در جلسه سوال از شهردار قانع شدیم و موضوع به سمت استیضاح پیش نرفت و امیدوارم آقای رضایی که قبلا به تذکرات ما توجه نکرد پیام این طرح سوال را دریافت کند و بتواند سوالات ما را در جلسه شورا پاسخ دهد.

فارس: چقدر سعی می‌کنید با مردم شفاف باشید و جزئیات این جلسه را با رسانه‌ها و مردم در میان بگذارید؟

جهانشاهی: ما هیچ حرف محرمانه با مردم نداریم و سوالات را با مردم مطرح خواهیم کرد و یا جلسه را به صورت زنده در فضای مجازی پوشش خواهیم داد یا جلسه ضبط خواهد شد و از طریق رسانه‌ها به اطلاع شهروندان رسانده خواهد شد.

پیشنهاد من این است جلسه طرح سوال از شهردار بندرگز علنی برگزار شود تا شهروندان در جریان ریز موضوع قرار گیرند و مردم و ما قضاوت کنند و تصمیم خوبی برای شهر گرفته شود.

ما هنوز تا سال 1400 فرصت داریم که شهر بندرگز را بسازیم و اگر به این نقطه برسیم که این تصمیم درست و به جا است به سمت اصلاح امور پیش خواهیم رفت و اگر ما به عنوان اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع شدیم باز هم امور را به سمتی پیش خواهیم برد که به شهر کمک کند.

امیدوارم شهردار بندرگز در روند کار خود تغییر دهد زیرا اگر این تغییر اتفاق نیافتد شورای اسلامی شهر بندرگز از اختیارات قانونی خود برای استیضاح استفاده خواهد کرد و اگر از طریق استیضاح هم به نتیجه نرسیم باز هم از اختیارات قانونی استفاده خواهیم کرد و مانع برخی اتفاقات نادرست در شهرداری خواهیم شد.

فارس: برخی از شهروندان بندرگز معتقدند تخلفات شدیدی در بخش‌های مختلف شهرداری صورت می‌گیرد و افرادی در شهرداری حضور دارند که به وضوح اقدامات خلاف قانون را انجام می‌دهند و کسی هم به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند، نظر شما چیست؟

جهانشاهی: من در چهار سال گذشته شورای اسلامی شهر بندرگز نیز عضو این شورا بوده‌ام و به نظرم امروز در بدترین زمان از نظر جایگاه شهردار و شهرداری در بندرگز هستیم و متاسفانه در درون شهرداری شرایطی شکل گرفته که شهردار نتوانسته حوزه نیروی انسانی را مدیریت کند و دو معاون خدمات شهری به فاصله 10 روز استعفا دادند که دلیل آن هم نوع مدیریت شهردار بوده است.

شهرداری که نتواند امورات نیروی انسانی شهرداری را اداره کند چگونه می‌تواند شهر را اداره کند.

متاسفانه عملکرد آقای رضایی به عنوان شهردار عملکرد مناسبی از دید ما و مردم نیست و حمایت‌های شورای اسلامی شهر تا یک هفته گذشته از شهردار بسیار زیاد بوده اما متاسفانه این حمایت‌ها نتیجه عکس داده است.

متاسفانه چندین نفر که به تعداد انگشتان دست هم در اطراف شهردار بندرگز در شهرداری پادشاهی می‌کنند و تخلفات اداری از نظر سیستماتیک در حال صورت گرفتن است که نفر خودش را در حد شهردار می‌داند.

من دو ماه گذشته نیز این نارضایتی‌ها را به شهردار اعلام و تقاضا کردم موضوعات را اصلاح کنید اما متاسفانه ایشان به تذکرات توجه نکردند.

صدای نارضایتی مردم امروز باید شنیده شود و مردم از عملکرد شهرداری در طول یک سال گذشته راضی نیستند و ما وظیفه داریم از اختیارات قانونی استفاده کنیم و مسائل را اصلاح کنیم.

متاسفانه آقای رضایی به عنوان شهردار طی یک سال گذشته تقریبا در تمام جلسات شورا حضور داشت اما از پنج جلسه گذشته فقط یک جلسه آنهم نیم ساعت در جلسه حاضر شد و این مسائل باعث شد طرح سوال از شهردار بندرگز کلید بخورد.

==================

گفت‌وگو: سالار احمدی

==================

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.