1396-12-20 17:02
1026
0
51443
در جلسه آموزشی توجیهی خادمیاران رضوی بندرگز عنوان شد؛

آستان قدس بستری برای خدمت و معنویت بخشیدن به حرکت مردمی جهادگران است

اولین نشست آموزشی و توجیهی خادمیاران رضوی با حضور خادمیاران و مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان در شهرستان بندرگز برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، در پی پیام و منشور هفتگانه مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی در جهت رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفین جامعه و تشکیل کانونهای خادمیاران شهرستانها اولین نشست آموزشی و توجیهی خادمیاران رضوی با حضور خادمیاران و مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان درحسینیه 14 معصوم شهرستان بندرگز برگزار شد.

حجت الاسلام سید سجاد بابازاده نماینده آستان قدس رضوی در شهرستان بندرگز ضمن خیرمقدم با اشاره به اجرای طرح خادم یاران حرم قدس رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور امام رضا(ع)، انسجام بخشیدن و هم‌افزایی در ظرفیت‌های مردمی و دخیل کردن مشارکت‌های عمومی از جمله سیاستهای این طرح است.

حجت الاسلام بابازاده افزود: آستان قدس یک بستر است برای خدمت و معنویت بخشیدن به حرکت مردمی جهادگران و آستان قدس با آغوش باز از همه علاقه‌مندان به خدمت برای پیوند زدن خدمت خالصانه به معنویت ناب حضرت رضا(ع) دعوت می‌کند. در این طرح ابتدا افراد با پر کردن فرم مربوطه وارد طرح شده و در مرحله بعد در بخش خدمت یاری و کمیته ها فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.

در این مراسم حسین آیت مسئول کانونهای خادمیاران استان گلستان گفت: با اجرای این طرح فضای ورود تمامی افراد و اقشار مختلف جامعه برای خدامی حرم امام رضا علیه السّلام فراهم می شود.

حسین آیت طرح کانون های خادمیاری را کاری ارزشمند از آستان قدس رضوی دانست و ابراز کرد: در این طرح همه افراد می‌توانند به عنوان خادم امام رضا(ع) در شغل و حرفه خود به محرومین و نیازمندان خدمت رسانی کنند.

مسئول کانونهای خادمیاران استان گلستان گفت: خادمیاران رضوی بعد از گذراندن دوره 6 ماهه و انجام وظایف محوله به آنها موفق می‌شوند تا در سال 4 بار به عنوان خادم در آستان کبریایی امام علی بن موسی الرضا(ع) خدمت کنند.

حسین آیت شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به آنان را از مهم‌ترین وظایف کانونها دانست و افزود: ترویج فرهنگ رضوی در فعالیت‌های مختلف و انجام فعالیتهای فرهنگی از دیگر رسالت‌های کانونها در شهرستان‌ها می باشد و رسیدگی به محرومان یکی از اولویت‌های اجرایی در فرهنگ رضوی است.

حسین آیت تصریح کرد: اعزام زائران اولی منطقه و اقدامات دیگری که در طرح خادمیاران انجام می‌شود نظیر بهره‌ گیری از ظرفیت خادمیاران در حوزه سلامت و بهداشت، محرومیت زدایی برای کمک به مستضعفان و کمک به دولت در راستای خدمت رسانی و اجرای پروژه‌های مخلف دولتی و بخش خیری در تمام سطوح جزو اولویت های اصلی کانونهاست.

خبرنگار: علی اکبر صیدآبادی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.