1396-10-22 10:02
1113
0
49033
استاندار گلستان:

پروژه ۲خطه کردن راه‌آهن بندرگز به سبزدشت تا فروردین به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گلستان گفت: پروژه ۲خطه کردن راه‌آهن بندرگز به سبزدشت به طول ۳۶ کیلومتر تا فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، سید مناف هاشمی در در بازدید از پروژه 2خطه کردن راه آهن مسیر بندرگز به سبزدشت اظهار داشت: این پروژه به طول 36 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته و تعدیل و افزایش‌هایی که مشمول این پروژه می‌شود اعتبار آن تا 150 میلیارد تومان قابل تغییر خواهد بود، افزود: عملیات اجرایی این پروژه تاکنون حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هاشمی با اشاره به صرف اعتباری نزدیک به 6 میلیارد تومان برای احداث پل قره‌سو که در مسیر این پروژه قرار گرفته است؛ اظهار داشت: حدود 40 تا 45 درصد کل پروژه مربوط به زیرساخت‌ها و پل‌های کوچک و بزرگ در طول مسیر است که هزینه‌های زیادی صرف انجام آن می‌شود و امیدواریم موانع مختصری که در خصوص معارضین وجود دارد به زودی رفع و این پروژه تا پایان سال جاری و نهایت فروردین 97 به بهره برداری برسد.

استاندار گلستان همچنین از اجرای پروژه برقی کردن قطار اینچه‌برون به گرمسار خبر داد و گفت: براساس تفاهم دولت جمهوری اسلامی ایران و روسیه، قرار است اعتبار این پروژه به میزان 1.2 میلیارد دلار از محل اعتبارات فاینانس روسیه تامین شود.

سید مناف هاشمی افزود: اشکالاتی در خصوص تامین 15 درصد سهم دولت در اجرای پروژه مذکور وجود داشت که 2 ماه قبل با دستور معاون اول رئیس جمهور و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد؛ سهم دولت از محل منابع داخلی تامین شود و این طرح در مراحل انتهایی عقد قرار داد بین ایران و روسیه قرار دارد.

هاشمی بابیان اینکه این پروژه بزرگ ملی می‌تواند اقتصاد شرق کشور را با قطارهای سریع‌تر و حمل بار بیشتر به مرکز ایران متصل کند؛ خاطر نشان کرد: به یاری خداوند عملیات اجرایی این پروژه تا قبل از سال جدید آغاز می‌شود و اعتباری معادل 5 تا 6 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه خواهد شد.

وی اجرای پروژه راه‌آهن گرگان به مشهد را هم از مطالبات جدی مردم گلستان از دولت دانست و گفت: چندین جلسه با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی در این خصوص برگزار شده است و مقرر شد اعتباری معادل 100 میلیون دلار از محل اعتبارات پروژه برقی کردن قطار اینچه برون به گرمسار، به پروژه راه‌آهن گرگان به مشهد اختصاص یابد و بقیه اعتبارات از محل اعتبارات داخلی و فاینانس (BOT) تامین شود که در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های برقی کردن قطار اینچه‌برون به گرمسار و احداث خط‌آهن گرگان به مشهد بتواند استان گلستان را از بن‌بست خارج کند تا تجارت مطلوب‌تری در حوزه ریلی برای گلستان فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.