1396-01-13 10:56
2370
0
37288

تصاویر/ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده

جشنواره فرهنگ و اقتصاد با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرائی و همچنین علی نصیبی ، مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ستاد خدمات سفر شهرستان بندرگز برنامه های ایام نوروز را در قالب دو محور تبیین کرده، محور اول تامین امکانات و برنامه هایی که مورد نیاز مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که باید محیا شود و محور دوم برگزاری جشنواره های مختلف برای ایجاد شادی و نشاط در سطح شهرستان بویژه روستا ها متمرکز می باشد.

میرزائی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار داریم که بهترین بستر ایجاد تولید و اشتغال در روستاها وجود دارد، بنابراین بسیاری از برنامه ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در مسیر روستا پیگیری خواهد شد. زیرا بستر و منبع اصلی توسعه شهرستان در روستاهاست.

فرماندار بندرگز گفت: جشنواره ای که در روستای کارکنده در حال اجرا می باشد، فرهنگ و اقتصاد روستاست، بهره گیری از فرهنگ و هنر روستا درجهت احیای آداب و سنن گذشته که جزء اهداف و برنامه های ماست و با توجه به اینکه که نوروز قدمت چندین ساله دارد، بهترین فرصت برای احیای سنتها در ایام نوروز فراهم می باشد، بویژه برنامه های شادی که مردم خوب روستا در ایام قدیم داشتند. میرزائی اظهار داشت: در این جشنواره ها کلیه برنامه ها توسط خود روستائیان اجرا می گردد، آداب و رسومی که در روستا مرسوم بوده و در این جشنواره ها به اجرا در خواهد آمد ، موسیقیهای محلی و تولیدات روستائی که در سطح روستاهای شهرستان وجود داشته است.

وی افزود: در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی مقرر شده برنامه ها و اقداماتی که در روستا مد نظره در جهت تولید و اشتغال روستائی تقویت، حمایت و هدایت گردد، البته در سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده، ریل گذاری و بستر سازی خوبی در سطح کشور و شهرستان صورت گرفته، و در سال جدید نیز در جهت عملی کردن منویات مقام معظم رهبری این موارد بیش از پیش توسط مجموعه اجرائی دولت در سطح روستاها پیگیری خواهد شد.

گفتنی است این جشنواره با برنامه هائی همچون پیاده روی خانوادگی، اجرای زنده موسیقی محلی، تهیه غذاهای سنتی و محلی و اجرای ورزشهای بومی و محلی همراه بود.

jashn farhang karkandeh 1681681 8

jashn farhang karkandeh 1681681 7

jashn farhang karkandeh 1681681 6

jashn farhang karkandeh 1681681 5

jashn farhang karkandeh 1681681 4

jashn farhang karkandeh 1681681 3

jashn farhang karkandeh 1681681 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.