1395-12-17 08:57
1108
0
36256

تکذیب شایعه خروج مرکز چشم پزشکی از بندرگز/ نشست شورای شهر بندرگز با رئیس علوم پزشکی استان + عکس

نشست مشترک شورای اسلامی شهر بندرگز با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد که در این نشست علاوه بر تکذیب شایعه خروج مرکز چشم پزشکی از بندرگز، رئیس دانشگاه در خصوص تاسیس مرکز شبانه‌روزی پزشکی در این شهرستان اظهار امیدواری کرد.

به گزارش گلستان ما، شهرستان بندرگز به عنوان یکی از شهرستان‌های غربی استان گلستان است که طی سال‌های گذشته نبود یک بیمارستان مجهز، مردم این شهرستان را برای پیگیری امور سلامت خود دچار مشکل کرده بود.

در نهایت پس از تلاش‌های مسئولان، عملیات ساخت بیمارستان 96 تخت خوابی بیمارستان بندرگز در سال 1386 آغاز شد و در زمستان سال 1394 عملیات احداث این بیمارستان به پایان رسید.

در تاریخ 27 آذر سال جاری این بیمارستان به مرحله بهره‎برداری رسید اما از آنجایی که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان قصد داشتند این بیمارستان توسط وزیر بهداشت افتتاح شود، مراسم رسمی افتتاحیه این بیمارستان در تاریخ 18 بهمن ماه سال جاری با حضور وزیر بهداشت انجام شد.

اما با توجه به اینکه این بیمارستان در فاصله یک کیلومتری از ورودی شهر بندرگز و بین روستای گز و شهرستان بندرگز قرار دارد، از زمان افتتاح این بیمارستان تاکنون مردم این شهرستان با ارسال نامه به شورای اسلامی شهر بندرگز، مسوولان شهری، فرمانداری، رسانه‌ها و دیگر مسوولان خواستار این شدند که در خصوص بعد مسافت این بیمارستان چاره‌ای بیاندیشند.

لازم به ذکر است که قبل از افتتاح این بیمارستان، بیمارستان شهدای بندرگز در داخل شهر بندرگز وجود داشت و به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد که پس از افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی شهدای بندرگز، این مرکز به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تبدیل شد و خدمات پیش بیمارستانی و سرپایی به مردم ارائه می‌شود.

نکته دیگری که به صورت یک شایعه و اخبار غیرموثق به صورت دهان به دهان در شهر شنیده می‌شد موضوع خروج تجهیزات چشم‌پزشکی بیمارستان بندر از از این شهر و انتقال آن به شهرهای شرقی استان گلستان بود که این موضوع موجی از نارضایتی را در بین مردم ایجاد کرد.

همین موضوع باعث شد تا شورای اسلامی شهر بندرگز نشستی مشترک را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار کند و در خصوص دغدغه‌های مطرح شده چاره‌ای بیاندیشند.

در این نشست مشترک تمامی مسائل و مشکلات موجود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد که در نهایت عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه با تکذیب شایعه خروج تجهزات چشم‌پزشکی از بندرگز گفت: تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات در بیمارستان موجود است و قصد داریم بخش چشم‌پزشکی را در سال آینده گسترش دهیم.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات پزشکی شبانه‌روزی در محل قدیم بیمارستان بندرگز تاکید کرد: در حال حاضر تا ساعت 18 خدمات تخصصی در این کلینیک ارائه می‌شود و پزشک متخصص هر روز در این مرکز حضور دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد که تا ساعت 22 نیز یک پزشک و یک پرستار کشیک در این محل حاضر هستند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و اقدامات قانونی برای اخذ مجوز تاسیس مرکز شبانه‌روزی گرفته شده و انشاالله تا سال آینده این مرکز به یک مرکز شبانه‌روزی تبدیل می‌شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص فراهم کردن شرایط حضور تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد زیرساخت به منظور دسترسی راحت‌تر شهروندان به بیمارستان 96 تخت خوابی شهدای بندرگز، شورای اسلامی شهر بندرگز و روستای گز با همکاری دوطرفه این زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

گفتنی است برای ساخت این بیمارستان 44 میلیارد تومان از محل اعتبارت ملی هزینه شده و این بیمارستان دارای 96 تختخواب بیمارستانی و بخش‎های داخلی، جراحی، اطفال و زنان، مراقبت‎های ویژه، سی‌سی‌یو، ای‌سی‌یو و ان‌آر‌سی‌یو است.

همچنین این بیمارستان دارای پنج اتاق عمل و یک اتاق عمل سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی و اتاق استریلیزاسیون و زایشگاه است.

در این بیمارستان 259 نیرو بکارگیری شده که 8 پزشک عمومی و 23 پزشک تخصصی در این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.