1396-10-24 11:58
1169
0
49106
فرماندار آق قلا خبر داد :

اجرای طرح بیابان زدایی به وسعت 200 هکتار در آق قلا

فرماندار آق قلا گفت : امسال طرحی را در راستای بیابان زدایی در سطح 200 هکتار با اعتبار 200 میلیون تومان با استفاده از ظرفیت دامداران و تعاونی های مرتع داری اجرا کردیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا در بازدید از طرح های اجرایی منابع طبیعی شهرستان آق قلا گفت : در رستای سیاست های دولت برای بیابان زدایی به سطح مراتع شهرستان آق قلا آمدیم. طرح های موفق زیادی در این زمینه در آق قلا اجرا شده است که طرح هلالی های آبگیر برای کاشت نهال های مقاوم به شوری و کم آبی اجرا شده است.

فرماندار آق قلا در ادامه گفت : شهرستان آق قلا در مجموع 195 هزار هکتار وسعت دارد که 90 هزار هکتار مربوط به منابع ملی و مرتع میباشد.

وی افزود : شهرستان ما در بحث بیابان زدایی نیازمند کار و توسعه بود. امسال طرحی را در سطح 200 هکتار با اعتبار 200 میلیون تومان با استفاده از ظرفیت دامداران و تعاونی های مرتع داری که در شهرستان فعالیت میکنند اجرا کردیم که الحمدالله پیشرفت کار سازگاری نهال ها بسیار خوب است

امانگلدی ضمیر خاطر نشان کرد : هدف ثانویه این طرح ها واگذاری این کار ها به خود مردم است که هم بحث حفاظت از این سرمایه ها به خوبی انجام شود و هم مردم بومی منطقه بهره بردار واقعی این مرتع هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.