1396-08-01 11:59
1167
0
45661
استاندار قزل اوردای قزاقستان :

امیدواریم قرارداد احداث کارخانه ویتامین E در قزاقستان را با ایران منعقد کنیم

استاندار "قزل اوردای" قزاقستان گفت : داروی ویتامین E دامی برای مرغداری بسیار لازم است و امیدواریم که بتوانیم قرار دادی را منعقد کنیم تا مهندسان ایرانی مانند همین کارخانه را در کشور ما احداث کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، "کریم بیک کوشربایف" استاندار "قزل اوردای" کشور قزاقستان در راس هیاتی متشکل از تجار ، بازرگانان و فعالین اقتصادی این کشور که به استان گلستان سفر نموده است که در معیت "محمود ربیعی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و "امانگلدی ضمیر" فرماندار از واحدهای تولیدی ویتامین E و آریاتیناژن شهرک صنعتی آق قلا بازدید بعمل آوردند.

"کوشربایف" در این بازدید به خبرنگار ما گفت : باعث خرسندی است که می بینیم همسایه ما ایران به فناوری های بالایی مانند تولید ویتامین E دست یافته است.

وی افزود : داروی ویتامین E دامی برای مرغداری بسیار لازم است به همین جهت امیدواریم که بتوانیم قرار دادی را منعقد کنیم تا مهندسان ایرانی مانند همین کارخانه را در کشور ما احداث کنند تا باعث تبایدل فناوری شویم.

گفتنی است شرکت رشد دانه نخستین واحد تولید ویتامین E در ایران و خاورمیانه و پنجمین تولیدکننده پودر 50 درصد طیوری و دامی که با اعتبار 440 میلیارد ریال در فاز 3 شهرک صنعتی آق قلا افتتاح و راه اندازی شده است.

انعقاد 4 تفاهم نامه و سند همکاری با کشور قزاقستان

ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان در بازدید "کریم بیک کوشربایف" استاندار "قزل اوردای" کشور قزاقستان از شهرک صنعتی آق قلا گفت : شباهت های زیادی در زمینه های فرهنگی و تاریخی میان استان گلستان و استان قیزیل آوردا از قزاقستان وجود دارد به خصوص که هزاران قزاقستانی در استان گلستان زندگی میکنند

وی افزود : در ادامه دعوت رسمی استاندار گلستان از استاندار قیزیل آوردا هیئت 18 نفره وارد استان گلستان شدند و بلافاصله نشست های کاری طرفین در اتاق بازرگانی بین بازرگانان دو طرف تشکیل شد.

محمود ربیعی ادامه داد : ماحصل این نشست ها و جلسات انعقاد 4 تفاهم نامه و سند همکاری بود و همچنین دو تفاهم نامه ایجاد کشتارگاه در قیزیل اوردا از سوی تاجر ایرانی و همچنین کشت برنج در این استان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان تصریح کرد : از دیگر همکاری های گذشته ما با کشور قزاقستان وارد کردن 10 هزار راس دام زنده از قزاقستان به استان گلستان بودکه با قیمت مناسبی در اختیار شهروندان گلستان قرار داده شد.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم در آینده نیز در این زمینه با کشور قزاقستان و استان قیزیل اوردا همکاری کنیم و با وارد کردن گوشت قرمز یا دام زنده و مبادله آن با مرغ و طیوری که مازاد استان ما است معامله پایاپای انجام دهیم.

شایان ذکر است، شرکت آریاتیناژن که تولید کننده داروی های ضد سرطان است نیز به عنوان یک شرکت ایرانی صاحب جدید ترین تکنولوژی و مرکز تحقیق و توسعه در استان گلستان که شرکت تحقیقاتی – تولیدی آریا تیناژن توسط اساتید برجسته ی دانشگاه های ایران به عنوان یک قطب علمی برای فعالیت های بومی-منطقه ای و بین المللی با تخصص های علمی اش در زمینه ی تحقیقات نوآورانه و تحقیق و توسعه شناخته می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.