1396-07-04 20:02
1271
0
44546
امام جمعه موقّت بخش وشمگیر و شهر انبارالوم:

مردم ایران با پیروی از شهدای کربلا، پشت سر ولایت خود ایستاده اند/ قبولی نماز و حج در گروه قبولی ولایت است

امام جمعه موقّت بخش وشمگیر و شهر انبارالوم گفت: مردم ایران به پیروی از شهدای کربلا پشت سر رهبر و ولیّ فقیه خود ایستادند ، زیرا اگر فداکاری های شهدای کربلا و امام حسین (ع) نبود، بساط اسلام و مسلمین توسط حکومت بنی امیه و یزید برچیده میشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین جلیل دماوندی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و حماسه هشت سال دفاع در مقابل دشمنان دین و وطن، و دلاوری رزمندگان اسلام را در پیش داریم. در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان برومند با رشادت و از خود گذشتگی از وطن و اسلام و نظام دفاع کردند.

امام جمعه موقّت بخش وشمگیر و شهر انبارالوم افزود: شهادت در فرهنگ اسلامی و قرآن جایگاه بسیار رفیعی و والایی دارد. در قرآن مجید آمده است: « وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ.کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده نپنداریم ؛ بلکه زنده اند و در نزد خدای خود ارتزاق می کنند ». لذا کسانی که در راه خدا کشته می شوند ، شهید هستند و لطف و رحمت و مغفرت خداوند متعال شامل شهداء می گردد.

حجة الاسلام دماوندی تاکید کرد: با ریخته شدن خون شهید بر زمین، هفت پاداش از خداوند تبارک و تعالی می گیرد. امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: آن لحظه ایکه خود شهیدی بر زمین میریزد ، خدای متعال گناهان او را بخشیده و او را از عذاب شب اول قبر و همچنین از وحشت روز قیامت محفوظ می دارد. جایگاه شهید در بهشت  مشخص می شود ، شهید می‌تواند هفتاد نفر را شفاعت کند ؛ و این امر بسیار مهمی است که بعد از پیامبران و ائمه (ع) ، شهداء نیز می توانند شفاعت کنند.

وی با بیان این سوال که شهدا از ما چه انتظاری دارند؟! تصریح کرد: ادامه راه شهدا و سلامت جامعه و پیروی از ولایت فقیه از انتظاراتی که شهداء از ما دارند. امام جعفر صادق (علیه السلام) به زرارة بن اعین فرمودند: « اسلام پنج رکن دارد. نماز ، زکات ، روزه ، حج و ولایت. زرارة پرسید از این پنج رکن ، کدامیک افضل تر است؟ امام (ع) فرمودند: ولایت افضل تر از همه است و قبولی نماز و حج و روزه و زکات در گروه قبولی ولایت است.

امام جمعه موقّت بخش وشمگیر و شهر انبارالوم خاطر نشان کرد: ولایت و رهبری را باید حمایت و پشتیبانی کنیم و پشت سر او را خالی نگذاریم. مسئولین هم بدانند که باید گوش بفرمان ولیّ فقیه باشند. استقلال امانتی است که امروز در دست آنها می باشد و این با رهبری و هدایت ولیّ فقیه بدست آمده است. دشمنان داخلی و خارجی بدانند ما پیروی از ولایت را از مکتب عاشورای حسینی فرا گرفتیم ، مسئولین نیز بدانند در این چهار دهه انقلاب، بدون هدایت ولیّ فقیه، نمی توانستند کاری انجام دهند.

دماوندی در ادامه متذکر شد: باید پرسید قرار است که به کجا برویم و به کدام مقصد برسیم؟ باید راه شهداء را ادامه بدهیم ، همانگونه که شهداء در مقابل دشمنان ایستادند و استقامت کردند ، مسئولین نیز به پیروی از مردم و ولایت فقیه به دشمنان پاسخ کوبنده بدهند.

وی در پایان، رئیس جمهور آمریکا را همچون حیوان هاری در سازمان ملل متحد قلمداد کرد و اذعان داشت:  باید بداند که مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی و حمایت می‌کنند و مسئولین نیز در پشت سر مقام معظم رهبری قرار دارند. مردم ایران به پیروی از شهدای کربلا پشت سر رهبر و ولیّ فقیه خود ایستادند ، زیرا اگر فداکاری های شهدای کربلا و امام حسین (ع) نبود، بساط اسلام و مسلمین توسط حکومت بنی امیه و یزید برچیده میشد. اگر عاشورا نبود ، از آیین پیامبر اکرم (ص) چیزی باقی نمی ماند.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.