1396-06-11 11:58
631
0
43532
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

وجود تعامل در تقویت مسجد لازم و حیاتی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: وجود تعامل در تقویت مسجد لازم و حیاتی است امروزه مساجدی موفق هستند که بتوانند جوانانی انقلابی تربیت کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سایری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همانطوری که پیامبر(ص) اکرم اولین اقدامی که در مدینه انجام داده بود ساخت مسجد بود این نشان از اهمیت و جایگاه مسجد و نقش مسجد در خصوص هدایت مردم بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند، و در مسجد تمام فعالیت ها برای خدا انجام می گیرد و در طول تاریخ مسجد کارکرد های خوبی با حضور روحانیت دارد، ما همیشه شاهد این هستیم که مسجد محل قضاوت، کرسی درس و محل نشر معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه مساجد ما باید روحانی محور باشد تصریح کرد: کارکردهای متنوع مسجد در قدیم و در زمان حال نشان از اهمیت ویژه این جایگاه بوده است. مساجد ما همیشه و همه حال کانون انقلاب بوده است.

حجة الاسلام سایری خاطر نشالن کرد: مساجد ما قبل از انقلاب بهترین فعالیت خود را در پیرزوی انقلاب داشته است، نقش مساجد و فعالیت روحانی مسجد در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: مساجد محل پشتیبانی جوانان ما به جبهه ها بوده است و کسانی که در راه اسلام تربیت کرده که برای دفاع از اسلام از هیچ چیزی حراسی نداشته اند، اینها ثمرات زحمات روحانیت ما در مسجد و وجود یک مسجد پویا در محلات است.

وی گفت: امروزه هم مساجد دوباره مأمنی شده است برای پایگاه های بسیج و جوانانی که در راه انقلاب در حال گام برداشتن هستند و در این راه می خواهند خدمت کنند، این مساجد دارای قداست خاصی است و به هیچ عنوان نباید سیاسی بازی های کاذب در مسجد رسوخ کند و باعث بی رغبتی نمازگزاران به مسجد شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان با بیان اینکه وجود تعامل در تقویت مسجد لازم و حیاتی است تاکید کرد: امروزه مساجدی موفق هستند که بتوانند جوانانی انقلابی تربیت کنند. این وظیفه خطیر به عهده روحانیت و مدیریتی که در مسجد انجام می دهد باید انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.