1396-05-29 16:57
1348
0
42959
قابل توجه متولیان امر ؛

حداقل های مورد انتظار در زیباسازی فضای شهری آق قلا + تصاویر

این نکته را نباید فراموش کرد که برخی از زیباسازی ها حداقل انتظارات شهروندان می باشد که می بایست از طرف متولیان امر به آن توجه کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، یکی از عوامل مهم در ایجاد جاذبه های گردشگری شهری، فضاهای عمومی اعم از مبلمان شهری، فضاهای سبز شهری، مراکز اقامتی ، فضاهای تفریحی و سرگرمی و ... است. از طرفی ساماندهی و زیباسازی این فضاها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و هم تاثیر آرامش بخشی بر روحیه آنها دارد و نیز تشویق به حفظ و نگهداری شهر می کند

به طور حتم آرامشی که از نمای مناسب در پی استفاده صحیح از مبلمان شهری در بین همشهرسان و حتی گردشگران حاصل می شود در زیباسازی فضاهای امروزی بی تاثیر نخواهد بود. به گونه ای که گاهی این احساس، خستگی را از انسان خسته از هیاهوی فضاهای شهری برگرفته و آرامشی به استفاده کنندگان آن می دهد و همچنین سیمای آرامش بخشی به فضاهای گردشگری شهری عطا می کند که پشتوانه ای جهت هویت بخشی و جذابیت این مراکز و فضاهاست .

البته این را نیز باید در نظر داشت که هر شهر به فراخور امکانات، پتانسیل، بودجه و ... می تواند سهم بیشتری از زیباسازی فضای مبلمان شهری داشته باشد، به طوری که به عنوان مثال، مراکز استان ها به مراتب می توانند به صورت بهتری این موارد را اعمال کنند. ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که برخی از زیباسازی ها حداقل انتظارات شهروندان می باشد که می بایست از طرف متولیان امر به آن توجه کرد.

به عنوان مثال زباله، رویش علف هرز در پیاده رو ها، وجود حیوانات مختلف در خیابان ها و بلوارها و ... از جمله حداقل هایی است که می بایست بدان توجه کرد. البته برخی از این موارد نیاز همکاری و فرهنگ سازی بوده و برخی دیگر از وظایف ذاتی دستگاه های ذیربط.

تصاویر زیر بخشی از این موارد را در شهر آق قلا به تصویر کشیده است و هدف از آن جلب توجه هر چه بیشتر مسولین به این اهمیت زیباسازی فضای شهری است. چرا که ممکن است در هیایوی شهر ها و شلوغی خیابان ها این موارد مهم، عادی به نظر برسد. به امید داشتن شهری زیباتر.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.