1395-12-14 11:30
2179
0
36119
به مناسبت هفته درختکاری؛

درختکاری پارک جنگلی شهرک مخابرات آق‌قلا با همکاری مسئولین و مردم + تصاویر

به مناسبت هفته درختکاری، پارک جنگلی شهرک مخابرات آق‌قلا با همکاری مسئولین، مردم و انجمن قلعه سفید درختکاری شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اسپی دژ، فرماندار آق‌قلا در حاشیه این به خبرنگار ما گفت : در این مکان به مساحت 2500 مترمربع، از هر دو متر یک درخت پیش‌بینی‌شده که این درخت‌ها متناسب با شرایط اقلیمی منطقه مانند کاج ، سنجد تلخ و زیتون توسط خود مردم در حال کاشت است.

وی افزود : در کنار هرکدام از درخت‌ها یک پلاک نصب‌شده است که شماره مسئول آن درخت بوده که این فرد کاشت و نگهداری این نهال را بر عهده دارد

درختکاری آق قلا

ضمیر در ادامه با تأکید بر ضرورت نگهداری پس از کاشت درخت گفت : کاشتن درخت توسط یک شهروند کار خوبی است اما باید در نگهداری آن کوشید زیرا امر بسیار مهمی برای به ثمر نشستن این نهال‌ها می‌باشد.

عبدالرشید قرنجیک، شهردار آق‌قلا نیز در این خصوص گفت :در این 4 سال خدمت به‌عنوان شهردار آق‌قلا این را به‌خوبی متوجه شده‌ام که اگر کاری مانند درختکاری به‌صورت مردمی و خودجوش نباشد اثرات آن کم است. اما اگر مردم و نهادهای غیردولتی و انجمن‌های محیط سفید با شور و شوق به سمت انجام این کارها بروند نتایج بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود : امروز این اتفاق افتاد و با همکاری انجمن قلعه سفید و شهرداری به هرکدام از مردم یک درخت داده شد تا آن را کاشته و از نهال خودشان نگه‌داری کنند. بدیهی است که کاشت درخت‌کار سختی نیست اما نگهداری از این نهال‌ها کار مهمی است .

درختکاری آق قلا

عبدالرشید قرنجیک در ادامه آق‌قلا را نیازمند توجه بیشتر در افزایش فضای سبز خواند و گفت : در منطقه ما کاشت درخت در این چندین ساله موردتوجه قرارگرفته است و از این لحاظ نیازمند تلاش بیشتر است تا فقر پوشش گیاهی جبران شود.

شهردار آق‌قلا خاطرنشان کرد : در این راستا از مردم درخواست می‌کنیم هر خانواده در کنار خانه خود چند درخت کاشته و از آن مراقبت کند تا فضای سبز در شهر و شهرستانمان افزایش پیدا کند

جلال سخایی یکی از جوانان آق‌قلایی نیز درباره اهمیت کاشت درخت گفت : هفته درختکاری را به همه شهروندان تبریک میگویم و باید بگویم که این درختکاری در حیاط خانه خودمان هم انجام می‌پذیرد و از آن حفاظت و مراقبت می‌کنیم زیرا که محیط ما یا همان محیط‌زیست نیازمند کاشت درخت و ایجاد هوا و فضای پاک و شاداب است

درختکاری آق قلا

آیناز صحنه یکی دیگر از جوانان فعال در زمینه محیط‌زیست در مورد اهمیت نگهداری از درختان پس از کاشت گفت : شهروندان و کسانی که نسبت به کاشت درخت و نهال اقدام کرده‌اند باید توجه کنند که درخت نیز یک ارگانسیم زنده است و باید مانند یک موجود زنده با آن رفتار شود.

درختکاری آق قلا

وی افزود : این به آن معناست که نگهداری آن بسیار مهم است. همچنین بااینکه نگهداری از درخت بسیار ساده است اما باید مداوم باشد تا در طی سال‌هایی که این نهال بزرگ می‌شود و لطمه‌ای به آن وارد نشود. پس در سال‌های اولیه باید توجه بیشتری به نهال شود این نگهداری مانند آبیاری مرتب و مناسب، کود دادن و حفاظت از آن در برابر احشام و عوامل تخریب‌کننده گیاه می‌باشد.

درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا
 
درختکاری آق قلا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.