1393-11-09 11:39
1937
0
9635
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر:

تجمع اربعین از شاهکارهای امام حسن عسگری (ع) می باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر در آستانه میلاد امام یازدهم گفت: جریان سازی تجمع اربعین از شاهکارهای حضرت امام حسن عسگری (ع)می باشد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محسن محمدیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر در آستانه میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) در گفتگو با خبرنگار تیترآزاد گفت: جریان سازی تجمع اربعین از شاهکارهای حضرت امام حسن عسگری (ع)می باشد.

حجت السلام محمدیان ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع)گفت: آنچه از صفات بزرگ وفضائل که لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، یعنى: در علم، وزهد، کامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، کرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود، وعلاوه بر نصوص که از پیامبر(صلى الله علیه وآله) وامامان گذشته در باره امامت آن حضرت وارد شده بود، حضرت امام هادى (علیه السلام) یعنى پدر بزرگوارشان نیز تصریح به امامت آن جناب فرمودند، ودر روایتى که مرحوم شیخ مفید (رحمه الله) در کتاب گرانقدر ارشاد نقل کرده است، حضرت امام هادى (علیه السلام) چهار ماه قبل از شهادت امام عسکرى (علیه السلام) را وصىّ خود قرارداد، وبه امامت آن حضرت تصریح کرده وگروهى از دوستان و شیعیان را بر این امر گواه گرفت.

محمدیان در ادامه خاطر نشان کرد: آن حضرت در میان مردم وبزرگان وحتّى افراد مخالف از احترام خاصى برخوردار بود، به حدّى که حتى ناخواسته آن حضرت را احترام مى کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر ضمن اشاره به ایام زندگانی با برکت امام یازدهم تصریح کرد: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) دورانی حساس و متفاوت بود. امام از جوانی تحت نظر خلفای جورِ عباسی قرار داشت تا جایى که از پانزده سالگی و در زمان حیات پدر بزرگوار خویش نیز به زندان برده شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.