1393-11-08 18:05
3278
0
9576

برگزاری محفل تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مهدیه آزادشهر + تصاویر

به همت موسسه یاران قرآن و حدیث، چهل و پنجمین محفل ” کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم”  در مهدیه شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، این محفل سراسر نور، که چهارشنبه ی هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان، حافظان و جمع کثیری از عاشقان کلام وحی برگزار می گردد، این هفته میزبان چهره های قرآنی شهرستان های علی آباد و رامیان نیز بود.

این محفل نورانی با تلاوت قاری قرآن سید مصطفی حسینی واعظ آغاز و با تلاوت هادی تجری از شهرستان علی آباد، مهدی سعیدی از شهرستان رامیان ادامه یافت و قرائت جواد مظفری آخرین قرائت این محفل بود و پس از آن بخش تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط سید محمد حسینی واعظ ارائه گردید.

وی با پرداختن به جایگاه (رضا) در مراحل سیر و سلوک، آن را به عنوان بالاترین درجه در پیمودن مسیر قرب الی الله دانست و در این زمینه با استناد به آیات ششم سوره انشقاق، ۷۲ سوره توبه، ۳۰ سوره بقره، ۱۱۹ سوره مائده، آیات پایانی سوره فجر و … و نیز یاری جستن از احادیث و روایات و بیان حکایاتی از بزرگان و تاریخ اسلام، به تبیین و اهمیت مبحث رضا پرداخت. ایشان رضایتمندی بندگان از قضای الهی را لازمه بدست آوردن رضای الهی دانست.

این موسسه در نظر دارد در هر محفل، یاد یکی از شهیدان ۸ سال دفاع مقدس را، با ذکر نام، قرائت بخش هایی از زندگینامه و وصیتنامه و مزین نمودن محفل به تصویر آن شهید، زنده نگهدارد.
آرامش، نظم و سکوت حاکم بر این مراسم با توجه به حضور خانوادگی اکثر شرکت کنندگان و حضور نونهالان و کودکان در مراسم، مرهون مهد قرآنی است که همزمان با برنامه در سالن جنبی مهدیه آزادشهر برقرار است.

از ویژگی های دیگر این برنامه، توجه ویژه به نونهالان و کودکان است که پس از بخش تفسیر با حضور در جایگاه، به قرائت سوره های کوچک قرآن و خواندن اشعار و سرودهای قرآنی می پردازند و اطعام و پذیرایی شام پایان بخش این مراسم نورانی بود.

لازم به ذکر است، جهت تامین رفاه و سهولت در بازگشت شرکت کنندگان، تعداد ۳ دستگاه مینی بوس هر هفته آماده خدمت رسانی می باشند.

پس از پایان مراسم، گزارشی از روند اجرای این طرح ارزشمند، توسط سید مصطفی حسینی واعظ مدیر عامل موسسه یاران قرآن و حدیث به میهمانان شرکت کننده از شهرستان های علی آباد و رامیان با هدف توسعه این رخداد ارزشمند و نورانی در استان گلستان ارائه گردید.

1-Dekor (1)

1-Dekor (2)

2-Seyyed Mostafa Hoseyni Vaez (2)

2-Seyyed Mostafa Hoseyni Vaez (3)

4-Mojri (3)

5-Hadi Tajari (1)

6-Mardomi (1)

6-Mardomi (2)

6-Mardomi (3)

6-Mardomi (4)

6-Mardomi (6)

6-Mardomi (8)

7-Mahdi Saeedi (2)

8-Javad Mozaffari (1)

9-Tafsir-Seyyed Mohammad Hoseyni Vaez (3)

9-Tafsir-Seyyed Mohammad Hoseyni Vaez (4)

10-Mahd (1)

10-Mahd (2)

11-Kodakan (1)

11-Kodakan (2)

11-Kodakan (3)

11-Kodakan (7)

11-Kodakan (10)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.