1393-10-07 13:02
1911
0
7873

شبکه های اجتماعی مهمانان ناخوانده در خانه های ایرانی/ فضای مجازی چالش جوانان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت : شبکه های اجتماعی مهمانان ناخوانده با فرهنگی غیر اسلامی در تلاش اند که در فضای مجازی، خود را جایگزین دوستی ها، هم نشینی ها و مهمانی های خانوادگی کنند.

به گزارش گلستان ما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در گفتگو با خبرنگار تیترآزاد گفت ، شبکه های اجتماعی مهمانان ناخوانده با فرهنگی غیر اسلامی در تلاش اند که در فضای مجازی، خود را جایگزین دوستی ها، هم نشینی ها و مهمانی های خانوادگی کنند.

دکتر کاظم شریعت نیا با اشاره به آمار بدست آمده اظهار کرد: ۲۲ در صد از افراد ۱۶ تا ۲۲ سال جوانانی هستند که با توجه به عدم شناخت ، اطلاعات شخصی خود را در اختیار شبکه های اجتماعی قرار میدهند و با حس اینکه در فضای مجازی بتوانند ارتباط بیشتری با دیگرا ن برقرار کنند بدون هیچ شناخت و برخوردی حضوری با ارسال و دریافت پیامها باعث برملا شدن رازها و همچنین بروز انواع فسادهای اخلاقی در جامعه خواهند شد.

دکتر شریعت نیا اعتیاد به فضای مجازی را از معضلات جوانان خواند و گفت : اعتیاد به فضای مجازی عوارض متفاوتی را بر جوانان و کاربران دارد از گوشه گیری گرفته تا خجالتی شدن ، افسردگی و دوری از اجتماع که این عوارض کاهش اعتماد به نفس را نیز بدنبال دارد.

رئیس واحد آزادشهر با اشاره به فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی گفت ، اینکه ما فقط به نکات منفی شبکه های اجتماعی بپردازیم کم لطفی است چرا که شبکه های اجتماعی در بسیاری از موارد باعث تبادل تجربیات ، تبادل فرهنگ و اطلاعات علمی خواهد بود و چنانچه متولیان امر فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ای را ترویج کنند چه بسا از این پدیده بنحو مثبت و مطلوب بهره خواهند برد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.