1393-10-06 10:03
4004
0
7822
گزارشی از وضعیت بیمارستان تازه تاسیس آزادشهر؛

نارضایتی آزادشهری ها از خدمات بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت معصومه(س)

جمعی از مردم شهرستان آزادشهر به نحوه خدمات دهی بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت معصومه آزادشهر اعتراض دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، بیمارستان ۳۲ تختخوابی آزادشهر که ۱۱ آذرماه سال جاری و با حضور هیئات دولت در استان گلستان و توسط قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور جمعی از مسئولین استانی و مسئولین ارشد شهرستان آزادشهر با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم این منطقه افتتاح شد.

این بیمارستان به طور رسمی از تاریخ ۲۶ آذرماه شروع به فعالیت کرد و بعد از آن با توجه به اطلاع رسانی های شبکه بهداشت و درمان شهرستان، این بیمارستان به طور شبانه روزی دایر شد و بعد از آن مرکز بهداشت درمانی شماره (۱) آزادشهر نیز تک شیفت شد و ساعت فعالیت آن از ۷:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر شد.

جمعی از آزادشهری ها طی تماس مکرر با سایت تیتر آزاد در خواست کردند که مشکلات مربوط به خدمات دهی توسط این بیمارستان را پیگیری نمائیم و انتقاد از عملکرد این بیمارستان را منعکس کنیم.

با توجه به فعالیت شبانه روزی درمانگاه شماره یک بهداری آزادشهر در گذشته جمع کثیری از مردم به طور شبانه روز در این مرکز با هزینه های پایین خدمات دهی می شدند ، مردم این شهرستان این انتظار را داشتند که همین شرایط بعد از افتتاح بیمارستان جدید نیز وجود داشته باشد.

به این خاطر که در مراسم افتتاحیه این بیمارستان قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت را استفاده مردم کشور از خدمات مناسب درمانی با هزینه پایین عنوان کرده بود و با توجه به تماس های مردم این اهداف نیز در این بیمارستان تا به حال دیده نمی شود.

IMG_88051

جمعی از مردم روستاهای آزادشهر به این نکته اعتراض داشتند که در بازه زمانی که درمانگاه شماره یک فعالیت دارد، خدمات دهی بیمارستان ۳۲ تختخوابی هم به منوال همان شبکه و با همان هزینه های پایین انجام می شود و بعد از ساعت اداری هزینه ها و تعرفه های بیمارستان به صورت آزاد دریافت می شود و تعرفه ویزیت بیمارستان که برای بیمه های روستای ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان است به ۸ هزار تومان افزایش پیدا می کند و تعرفه های تزریقات و داروخانه این بیمارستان هم نیز به همین گونه با افزایش همراه است.

امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر، این بیمارستان را از نظر تجهیزاتی و ساختمانی مناسب ارزیابی کرده بود و گفت: امیدواریم نیروی متخصص برای ارائه خدمات درمانی در اختیار مردم قرار بگیرد، اما بخش عمده ای از نارضایتی و انتقاد مردم به عدم کارآمدی مناسب پرسنل و پرستاران این بیمارستان باز می گردد.

یک از مخاطبین ما در تماس تلفنی با خبرنگار تیتر آزاد به اتفاقی که برای خانواده اش دربیمارستان افتاده بود اشاره کرد و گفت : برای تزریق سرم به بیمارستان مراجعه کردیم که به دلیل ناکارآمدی پرسنل تزریقات و اشتباه پرستار نیمی از دست خواهرم کبود شد و به حالت تاولی بر روی دست خواهرم نمایان گشت که این حادثه و حوادثی شبیه به این مورد موجبات انتقادات بیماران از عملکرد پرسنل شده است.

بخش دیگری از مردم به نحوه محاسبه قیمت داروها و نا آشنایی مسئول داروخانه برای محاسبه تعرفه داروها با بیمه های مخلف نیز معترض بودند.

IMG_8478

دکتر فدایی رئیس شبکه و مرکز بهداشت و درمان شهرستان آزادشهر در خصوص این موضوعات به خبرنگار تیتر آزاد، گفت: مردم روستا اگر در شیفت صبح به درمانگاه مرکز خود مراجعه کنند و درمانگاه آنها را به بیمارستان ارجا دهد خدمات بیمه روستایی حساب می شود، ولی اگر مردم روستا در شیفت صبح به بیمارستان رجوع کنند خدمات آزاد حساب می شود و در نوبت عصر و شب برای روستاییان در بیمارستان خدمات به صورت تعرفه بیمه روستایی حساب می شود.

وی افزود: قبلا با مراجعه بیماران در شیفت عصر و شب، به اشتباه پرسنل خدمات را به صورت آزاد حساب می کردند ولی در طی جلساتی که با پرسنل داشتیم این مشکل برطرف شده است .

فدایی در ادامه تصریح کرد: بیمارستان تازه تاسیس است و پرسنل آن نیز تازه کار هستند و اگر کم کاری و ناکارآمدی از طرف آنها مشاهده شد، بیماران می توانند با مراجعه به بنده و یا خانم رجبلو مسئول بیمارستان موضوعات خود را در میان بگذارند که انشالله برطرف بشود.

وی در پایان در مورد تعرفه های دارو نیز خاطر نشان کرد : در بیمارستان داروها را با کمترین تعرفه در اختیار مردم می گذارند و جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.