1397-12-20 18:05
1358
0
61838
دبیر ستاد شئون فرهنگی شهرستان آزادشهر مطرح کرد:

اعتکاف راهکاری برای تحقق منشور اخلاقی گام دوم انقلاب

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر گفت: جوانان انقلابی در کنار سائر اقشار مردم، با حضور مومنانه و آگاهانه در مراسم معنوی اعتکاف، به استقبال فرمایشات حضرت آقا در گام دوم انقلاب اسلامی با هدف رشد معنویت و اخلاق و اصلاح سبک زندگی می روند که این تقارن در آستانه ی آغاز سال جدید، یک توفیق مهم الهی است .

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، حجت الاسلام عین ا... شهابی در ابتدای جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آزادشهر در سال 97 با استناد به احادیث و روایات، به تشریح جایگاه اعتکاف در اسلام پرداخت و افزود: در ایام ماه مبارک رجب، درهای رحمت خدا بر روی بندگان شایسته ی خویش، باز است و اگر کسی در ایام البیض، توفیق اعتکاف را پیدا کند مورد فضل و غفران الهی قرار می گیرد. 

امام جمعه شهرستان آزادشهر در ادامه، بر همکاری و همیاری کلیه دستگاه ها با سازمان تبلیغات اسلامی، جهت برپایی سنت حسنه اعتکاف تاکید کرد و آن را یکی از اولویت های مباحث اخلاقی و تربیتی در شهرستان دانست.

سپس حجت الاسلام رضا دیلمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد شئون فرهنگی در شهرستان آزادشهر گفت: این ستاد در سال 97 با تشکیل 12 جلسه و با بیش از 60 مصوبه ی اجرا شده، توانست با توجه به کمبودهای شدید مالی، به فضل الهی و با همکاری خالصانه و مجدانه تشکل های دینی و اعضای ستاد و با نظارت، سازماندهی و برگزاری فاخر و شایسته مناسبت های ملی و مذهبی، نقش تعیین کننده ای در احیای معارف دینی و حذف برخی پیرایه ها در شهرستان داشته باشد و امید است که این تلاش قابل توجه و مقدس تا رسیدن به مطلوب ، همچنان با روحیه ای مضاعف، ادامه یابد.

دبیر ستاد شئون فرهنگی شهرستان آزادشهر در ادامه گزارشی از روند برنامه های اعتکاف ارائه داد و گفت: اعتکاف فرصت جداشدن از خودمحوری برای رسیدن به بندگی و عبودیت خداوند متعال است، اینکه انسان از حاکمیت غریزه و اشتغالات دنیوی جدا شود و برای رسیدن به قرب الهی و اصلاح رفتاری خویش، تلاش کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آزادشهر با اشاره به منشور راهبردی و مهم مقام عظمای ولایت با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی گفت: جوانان انقلابی در کنار سائر اقشار مردم، با حضور مومنانه و آگاهانه در مراسم معنوی اعتکاف، به استقبال فرمایشات حضرت آقا در گام دوم انقلاب اسلامی با هدف رشد معنویت و اخلاق و اصلاح سبک زندگی می روند که این تقارن در آستانه ی آغاز سال جدید، یک توفیق مهم الهی است .

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض، موعد اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: اعتکاف عصاره ای از عبادات و سفره‌ای معنوی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی برای ملت مسلمان گسترده شده است، تهجد، تفکر، روزه داری، شب زنده داری، توسل و تضرع به درگاه عبودیت در بهترین ساعات و بهترین روزها و بهترین مکان، آن را در بین عبادت ها، متمایز و تحسین برانگیز نموده است.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: استکبار جهانی امروز در فضای مجازی و دجال واره ها می کوشد که محور اصلی ثبات جامعه، یعنی خانواده را از آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) و ولایت پذیری جدا کند، لذا توجه به امور مذهبی و دینی در اولویت مهم تربیتی خانواده ها باید قرار گیرد.

حجت الاسلام دیلمی در پایان با اشاره به آغاز ثبت نام از معتکفین در سازمان تبلیغات اسلامی و مساجد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، 18 مسجد در شهرستان میزبان معتکفین، بویژه جوانان خواهند بود که امید است معنویت حاصله از این رویش انقلابی، موجبات رضایت حضرت حق و توجهات خاصه مولایمان، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کند.

گفتنی است: در شهر آزادشهر، مسجد جامع میزبان برادران و مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام میزبان خواهران در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف می باشد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.