1393-08-28 12:56
2100
0
5980

خانواده عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر گفت: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش گلستان ما ، زهرا ترک در گفتگو با خبرنگار تیتر آزاد،اذعان داشت: کودکان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی، به الگوهای رفتاری نیازمندند، وجود حس همانند سازی در کودکان و نوجوانان و نیاز آنها به الگوهای رفتاری، ایجاب می کند که به الگوهای شایسته ای دسترسی داشته باشند تا بدین وسیله شخصیت و رفتار خود را تشکیل دهند.

وی افزود: الگوهایی که به وسیله ی کتاب معرفی می شوند نقش مهمی را در شکل دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان ایفا می کنند. به لحاظ تاثیری که الگوهای برجسته ی اخلاقی در شخصیت نوجوانان و جوانان دارد، مطالعه ی زندگینامه ی بزرگان و مشاهیر و فرزانگان میتواند بسیار مؤثر واقع شود.

زهرا ترک خاطرنشان کرد: مطالعه غیر درسی باعث بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن کودکان و نوجوانان است. وقتی سطح فکر دانش آموزی بالا رفت و ذهن او فعال شد، امکان فراگیری درسهای مدرسه برایش بهتر فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه هدف و سیبل دشمنان، کودکان و نوجوانان هستند و یکی از بهترین راه های مقابله با این امر آشتی خانواده ها و کودکان و نوجوانان با کتاب است، تصریح کرد: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است. محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آزادشهر افزود: یکی از بهترین راه ها برای تشویق کردن کودکان به مطالعه، دادن کتاب به عنوان هدیه به آنهاست. ثبت نام آنها در کتابخانه های عمومی و رفتن هفتگی به مراکز خرید کتاب الگویی در ذهن کودک یا نوجوان می سازد که خودخواسته او را مکلف به خرید یا خواندن کتاب می کند.

وی در پایان بیان داشت: براى افرایش جمعیت کتابخوان و بالا بردن اشتیاق مردم به خرید یا امانت گرفتن کتاب از کتابخانه، لازم است مجریان و دست اندرکاران نشر کتاب اعم از نویسنده، ناشر و مترجم و مراکز توزیع و فروش کتاب با یکدیگر همکارى تنگاتنگ داشته باشند تا بتوان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانى به نتایج مطلوب رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.