1397-06-21 19:02
1827
0
56900
رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر:

اگر عاشورایی عمل کنیم هیچ مشکلی لاینحل نخواهد ماند

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر افزود: قیام عاشورا، پیام‌های زیادی برای ملت مسلمان دارد و مهمترین پیام آن پشتیبانی و حفاظت از گفتمان ولایت است و حقیقتا مردم ما به خوبی با آگاهی و بصیرت خود در این مسیر قدم برداشته اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، حجت الاسلام رضا دیلمی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر در خصوص محرم و پیام های قیام عاشورای حسینی ، اظهار کرد: در آستانه محرم و روز عاشورا می باشیم، ماه‌ی که امام خمینی (ره) در خصوص آن فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: اگر عاشورایی عمل کنیم هیچ مشکلی لاینحل نخواهد ماند. علت همه‌ی مشکلات کشور که مورد سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به ما قرار می‌گیرد ، عاشورایی عمل نکردن و عاشورایی پیگیری نکردن ماست.

حجت الاسلام دیلمی خاطرنشان کرد: اساس شکل گیری انقلاب اسلامی ریشه در قیام سید الشهدا (ع) دارد. حیات و ممات ما در گرو نگاه و تفکر حسینی است. تا زمانی که این نگاه و عملکرد در حوزه های مختلف وجود داشته باشد، بطور حتم آن کسی که متضرر خواهد شدن دشمن خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر افزود: قیام عاشورا، پیام‌های زیادی برای ملت مسلمان دارد و مهمترین پیام آن پشتیبانی و حفاظت از گفتمان ولایت است و حقیقتا مردم ما به خوبی با آگاهی و بصیرت خود در این مسیر قدم برداشته اند. گفتمانی که باعث شد تا ما بتوانیم د سایه آن چهل سالگی انقلاب را درک کنیم.

وی ادامه داد: در آموزه های قیام عاشورا، اصولی وجود دارد. اصولی که می تواند جواب همه مباحث، چالشها و نقاط قوت ما باشد.

حجت الاسلام دیلمی تصریح کرد: اولین اصل قیام عاشورا، اصل غیرت دینی است، غیرتی که باعث می شود حضرت عباس (ع) در زمان قطع دستش اعلام کند که با همین دست قطع شده نیز از ولی خود حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر ادامه داد: اصل دوم ، اصل امر به معروف و نهی از منکر این فریضه فراموش شده امروز جامعه ما می باشد.

وی افزود: اگر چراغ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای خاموش شود، تاریکی و ظلمت آن جامعه را احاطه خواهد کرد و قداست های و حرمتها شکسته خواهد شد. علت زیاد شد ن آسیب های اجتماعی ، فراموشی اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام دیلمی بیان کرد: اصل سوم اصل معبودیت و توکل بر خداوند است. به نماز ظهر عاشورا نگاه کنید، امام حسین (ع) در اوج جنگ، صحبت از نماز اول وقت می کند.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر ادامه داد: اقامه نماز و توجه به خدا دلها را آرام می کند. نشر این ارزشها و عبودیت باعث آرامش قلب و نشاط اجتماعی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اصل چهارم، اصل شهادت و جهاد در راه خداست. امام حسین (ع) نشان داد جهاد در راه خدا استثنا نمی پذیرید و همه مکلفند در برابر هجمه دشمن به ارزشها دفاع کنند. همان گونه که امام حسین فرزند ۶ ماهه خودش را به میدان نبرد می آورد. یعنی پوست نازک گلوی علی اصغر هم می تواند خیمه دشمن را به آتش بکشد. در قیام عاشورا مشاهده می کنیم که امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام همه‌ی هستی خود را به میدان می آورد، اما متاسفانه برخی ها امروز در کشور با احتکار به اقتصاد و فرهنگ ما ضربه می زنند وعلت این موضوع چیزی جز ضعف اعتقادی نیست.

حجت الاسلام دیلمی در خصوص اصل پنجم اظهار کرد: اصل استقامت و پایداری در راه خدا، اصل ششم قیام سید الشهدا (ع) است. امام حسین (ع) تا آخرین قطره خون برای دفاع از اسلام ایستادگی می کند و لحظه به لحظه برای دیدار معشوق خود آماده تر می شود.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر تصریح کرد: در حوزه رفتار شناسی اسرار کربلا، می بینیم که چطور حضرت زینب(س) با ایستادگی و اقتدار خودش کاخ یزد را به لرزه می اندازد. عاشورا به ما می آموزد که در سایه ایستادگی، مقاومت ، ظلم ستیزی، عدالت محوری و معنویت انسان عزت پیدا می کند و سازش‌کاری عزت را به دنبال نخواهد داست. لذا پیام امام حسین (ع) برای تمام بشریت، هیهات من الذله است.

حجت الاسلام دیلمی یاد آور شد: ما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را بسط دهیم و یکی از راههای آن همین عزاداری سید الشهدا (ع) می باشد. راهکاری که دشمن را به هراس انداخته و باعث شده است تا آنها با تمام توان علیه این مجالس عزاداری‌، قیام سید اشهدا، اطعام و ... هجمه ایجاد کنند.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: ببینید در آستانه محرم و پیاده روی اربعین، دشمنان چگوئنه ورود پیدا کرده اند و سعی دارند تا بین ملت ایران و عراق شکاف ایجاد کنند. آنها می دانند، عزاداری سید الشهدا بهترین وسیله برای نشر روح معنویت، اخلاق و تفکر استکبار ستیزی، است و از آن هراس دارند. برای همین است که علیه اطعام دهی، فضا سازی محرم، مداحی و ذکر فضائل ائمه اطهار، منبر و ... هجمه وارد کرده و با استفاده از عوامل خود و فضای مجازی دست به جریان سازی علیه قیام عاشورا می زنند.

وی در پایان گفت: اربعین حسینی بزرگترین مانور عاشورائیان و فریاد عدالتخواهی جهان است. یک جمعیت ۲۰ میلیونی از سراسر دنیا، اینجاست که مفهوم آن جمله امام راحل که می فرمایند، راه قدس از کربلا می گذرد را درک می کنیم و باید تلاش کنیم که این فرهنگ روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.