1396-11-18 12:58
1227
0
50166
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر :

مسئولین هنرمندان را حمایت کنند/ مسجد باید محور تمام فعالیت‎های مسلمانان باشد/ از موازی کاری دست برداریم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: انتظار ما این بود، امسال که به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، حداقل مسئولین شهرستان برای جوایز و یا هدایایی که به افراد می دهند از تولیدات هنرمندان آزادشهر استفاده کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، طیبه رجنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص وضعیت هنرمندان در آزادشهر، اظهار کرد: ما در آزادشهر هنرمندانی داریم که تولیدات خوبی دارند. اما متاسفانه حمایتی از آنها صورت نمی گیرد.

رجنی ادامه داد: انتظار ما این بود، امسال که به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، حداقل مسئولین شهرستان برای جوایز و یا هدایایی که به افراد می دهند از تولیدات هنرمندان آزادشهر استفاده کنند. و یا اینکه با وجود چاپخانه های با کیفیتی که در شهرستان هست، آنها کارهای اداره خود را به شهر های دیگر نبرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر افزود: اگر هر مسئول، به فکر شهر محل خدمت خود باشد و وظایفی که بر عهده دارد را درست انجام دهد، بطور حتم کارها روی روال خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: ما انتظار داریم که مسئولین شهرستان، بخصوص امام جمعه که بزرگ شهر است و فرماندار که عالی ترین رتبه سیاسی شهر را دارد، در مراسمات فرهنگی و هنری شرکت کنند و یا حداقل هنرمندان شهرستان را بشناسند. این موضوع باعث دلگرمی هنرمندان خواهد شد.

رجنی در خصوص سالن اجرای مراسم فرهنگی و هنری نیز بیان کرد: در آزادشهر سالن مناسبی برای اجرای برنامه ها نداریم و باید از سالن های ورزشی و صندلی های پلاستیکی استفاده کنیم. آزادشهر نیاز به یک سالن هنری حداقل ۵۰۰ نفره دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد در رابطه با گستره فعالیت اداره تحت مدیریت خود اعلام کرد: فعالیتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، از گنبد تا تنبک است. این یعنی بخش اعظمی از فعالیتهای ما در بحث مسجد محوری است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی، هنی مساجد پایگاه اداره ارشاد هستند. مساجد همواره پایگاه اسلام و انقلاب بوده است و باید همه ی مسائل ما را دربر گیرد. ما باید جوانان را به مساجد برگردانیم. هنر باید مسجدی باشد، سیاست باید مسجدی باشد، مسائل مذهبی باید در مساجد باشد، مسائل اجتماعی باید از مساجد اصلاح شود و... .

رجنی افزود: در کل باید گفت، مسجد باید محور تمام فعالیتهای مسلمانان باشد. اگر ما از در هر زمینه ای از مسجد دور شویم، حتما به اسلام در ان زمینه ضربه وارد خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما در اداره ارشاد فعالیتهای قرآنی نیزداریم. در اسفند ماه سال جاری ۴۲۳ نفر از شهرستان آزادشهر در آزمون سراسری قرآن شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: اداره ارشاد با تمام ادارات در تعامل است.انتظار ما این است در سالهایی که با شعار اقتصاد مقاومتی همراه هستند، ادارات فرهنگی و اداراتی که در بحث فرهنگی تلاش می کنند، از موازی کاری دست برداشته و با هم همکاری داشته باشند و با بکار گیری امکانات یکدیگر و برنامه ریزی قوی، هزینه های فعالیتها را کمتر کرده و مراسمات قوی تری برگزار کنند.

وی تصریح کرد: تمام تبلیغات عمومی ، تمام نمایشگاه ها، چه هنری و چه فرهنگی، طبق قانون باید از اداره ارشاد مجوز داشته بگیرند تا نظارت درستی بر ان فعالیتها وجود داشته باشد. در غیر این صورت اداره ارشاد پاسخگوی اتفاقات رخداده نخواهد بود.

رجنی در پایان در خصوص عدم اکران فیلم زمستان یورت در آزادشهر گفت: افرادی که به دنبال پخش مستند بودند، دنبال مجوز نیامدند و شورای تامین شهرستان تا گرفتن مجوز، اکران ان را به تعویق انداخته است. هنوز این مستند را برای ما نیاورده اند و آن را ندیده ایم تا بتوانیم برای مجوز آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.