1393-08-01 13:02
3852
0
4749
مسئول شورای هیئات های مذهبی آزادشهر خبر داد ؛

برپایی ۱۴۴ خیمه عزاداری ایام محرم در شهرستان آزادشهر

مسئول شورای هیئات های مذهبی آزادشهر گفت: حدود ۱۴۴ هیأت و مسجد در شهرستان آزادشهر در ماه محرم برای عزاداری سالار شهیدان برپا شده اند.

به گزارش گلستان ما ، محمود مظفری در گفتگو با خبرنگار تیتر آزاد گفت: امام راحل فرمودند: اگر محرم و صفر را زنده نگه داریم ، یعنی اسلام زنده مانده است و ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی افزود : ما باید اهداف امام حسین از قیامش را در جامعه کاربردی کنیم ، امام حسین اهدافی داشته از امر به معروف و نهی از منکر که باید در جامعه علنا کاربردی شود.

مظفری اذعان داشت: وظیفه ما در این بازه زمانی این است که ادامه دهنده راه امام حسین (ع) و شهدا باشیم چون که ما به امام حسین(ع) و شهدا مدیونیم و ما هرچه داریم از برکت خون آنها است.

مسئول شورای هیئات مذهبی آزادشهر عنوان کرد : در شهرستان آزادشهر حدودا ۱۴۴ هیئت مذهبی فعال داریم و بعضی از آنها ثابت هستند وبعضی از آنها فصلی هستند که ۳۲ تا از آنها خواهران هستند و مابقی هم برادران هستند که اینها هم واقعا در پای کار هستند و قبل از دهه محرم برنامه ها و تکایاشان را آماده کرده اند و آماده کار هستند و بعضی از آنها تا دهه دوم ، دهه سوم و حتی دوماه محرم و صفر را نیز برنامه دارند.

وی افزود : شورای مذهبی آزادشهر هم با هیات ها همراهی می کند، فعالیت های آنها را ثبت می کند و مراسمات را مورد بررسی قرار می دهد تا مشکلی نداشته باشند و دنبال خرافات و .. نباشند و اینکه از مداحان خوب استفاده کنند تا روحانیت و نماز اصل موضوع مراسمات باشد چونکه ما هر چه داریم از نماز است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.