1396-05-03 12:57
1246
0
41896
رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر عنوان کرد؛

تحصیل ۲۰۰ دانشجو مقطع دکترا در دانشگاه آزاد آزادشهر

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر گفت: ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و یکهزار و 300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و الباقی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، سید مهدی حسینی رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در گزارش عملکرد این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ به همت نماینده وقت آزادشهر، جناب دکتر صادقلو و با کمک مرحوم نعیمی که 2.2 هکتار زمین را برای احداث این دانشگاه هدیه کردند کار خود را شروع کرد.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر، دانشگاه واحد آزادشهر به عنوان بزرگترین موسسه آموزش عالی شرق استان گلستان و قطب دانشگاهای علوم انسانی استان مطرح است. در این دانشگاه 151 رشته تحصیلی تدریس می شود. از این رشته ها 43 رشته در مقطع کارشناسی، 9 رشته در مقطع دکترا و 99 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی می باشد. اغلب رشته های دکترا در حوزه علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: در این داشنگاه ۹۵ استاد تمام وقت و 200 استاد حق التدریس کار می کنند که از این بین 7 استاد دانشیار هستند که بزودی 2 تای آنها به درجه استاد تمامی می رسند ، نزدیک به 50 استادیار و الباقی دانشجوی دکترا هستند که بزودی استادیار می شوند.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه آزادشهر تا کنون بیش از 2هزار مقاله داشته ایم که بیش از 300 مقاله در مجلات انگلیسی به چاپ رسیده است.هیئت علمی این دانشگاه توانسته است کتابی را در انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ برساند که کار دشواری است.

حسینی در خصوص تعداد دانشجو های این دانشگاه بیان کرد: در دانشگاه آزادشهر 4 هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و از آنجا که دانشگاه آزاد کلاله و دانشکده سمای آزادشهر نیز زیر نظر این دانشگاه هستند باید بگویم 4هزار و 500 دانشجو داریم. در ضمن باید بگویم تمامی مدارس سمای گنبد زیر نظر دانشگاه آزاد آزادشهر است.

وی در رابطه با تعداد دانشجویان مقاطع تکمیلی این دانشگاه اعلام کرد: 200 دانشجو در مقطع دکترا و یکهزار و 300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و الباقی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در خصوص توسعه دانشگاه از سال 67 تا اکنون گفت: با لطف آقای نعیمی که باقی زمینها را با شرایط بسیار خوبی به دانشگاه واگذار کردند، دانشگاه آزادشهر 16 هکتار زمین در برای دانشگاه آزاد آزادشهر و 8 هکتار زمین برای دانشگاه آزاد کلاله و 4.5 هکتار در دانشکده سما دارد. وضعیت ساختمانهای دانشگاه مطلوب و دارای سلف سرویس خوبی هستیم. 26 آزمایشگاه داریم و دارای خوابگاه های زیادی هستیم. دانشگاه ما تنها دانشگاه شمال کشور است که پارکینگ دانشجویی در داخل دانشگاه دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد آزادشهر تاکنون بیش از 23هزار فارغ التحصیل داشته است که با احتساب فارغ التحصیلان سما و کلاله به بیش از 25هزار نفر می رسد.

حسینی افزود: دانشگاه آزادشهر بیش از 10 هیئت علمی علوم اجتماعی دارد که همگی دکتر هستند و بزودی 2 نفر آنها به درجه دانشیاری می رسند. دانشگاه ما 8 استاد روانشناسی دارد و توانستیم مجوز دفتر مشاوره در آزادشهر را بگیریم و امیدواریم بتوانیم منشا خیری برای شهرستان آزادشهر باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه مرکز رشد داریم و از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کنیم. ما با در اختیار گذاشتن مکان و ابزار و کمک در هزینه ی تحقیقات تلاش می کنیم تا ایده آنها از حالت تئوری به نتیجه برسد و به کالای صنعتی تبدیل شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد آزادشهر مرکز تحقیقات شیلات و صنایع غذایی دارد. همچنین این دانشگاه با بیش از 10 نهاد برای پروژهای تحقیقاتی قرارداد دارد.

حسینی در خصوص فعالیتهای فرهنگی در این دانشگاه اعلام کرد: دانشگاه ما در کارهای فرهنگی فعالیتهای خوبی داشته است. بسیج دانشجویی ما در بحث اردوهای جهادی، راهیان نور، ازدواجهای دانشجویی و حج دانشجویی رتبه یک استان را بدست آورده است. مراسمات متعدد فرهنگی از قبیل مراسم مدافعان حرم، مراسم برای جانباختگان معدن و... را برگزار کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر در رابطه با ساخت مجتمع غیر انتفاعی در گنبد و آزادشهر گفت: بزرگترین مجتمع غیر انتفاعی استان را در گنبد به مساحت 1.1 هکتار در حال ساخت داریم. فرماندار آزادشهر زمینی را در سایت اداری در اختیار ما قرار داده است که قول می دهم، مجتمعی بهتر از مجتمع گنبد را در آن بسازیم.

وی در خصوص طرح های آینده دانشگاه آزاد آزادشهر اظهار کرد: با مساعدت نمایندگان آزادشهر و کلاله و مساعدت ویژه دکتر فاضل رئیس علوم پزشکی استان پیگیر رشته های پیرا پزشکی برای این دانشگاه هستیم. این موضوع در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تایید شده است و نمایندگان محترم در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستند.

حسینی ادامه داد: مهمترین دلیل ما برای رشته های پیرا پزشکی این است که فارغ التحصیلی را وارد جامعه کنیم که بیکار نباشد. طبق آماری که وزارت بهداشت ارائه کرده است حدود 150 هزار پرستار در کشور کم داریم. هرم جمعیت کشور نیز رو به پیری است یعنی به این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر افزود: شهریه ای که دانشگاه برای این رشته ها جذب می کند، عمده اش به بیمارستان آزادشهر تزریق خواهد شد. با صحبتهایی که با دکتر فاضل داشتیم، او بطور شفاهی قول داده است که بیمارستان آزادشهر، یک بیمارستان آموزشی گردد. ما امیدواریم با تزریق شهریه ها به این بیمارستان ، بیمارستان توسعه یابد و مردم از این قضیه نفع ببرند.

وی در پایان در خصوص رشته های پیرا پزشکی گفت: فعلا برنامه ما برای سه رشته پرستاری، اتاق عمل و بهداشت مواد غذایی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.